A korábbi évek növekedési ütemét figyelembe véve ez nagyjából két évnyi bővülésnek felel meg egyetlen év alatt – összegezte a Reacty Digital az e-kereskedők körében végzett felmérésének eredményeit.
A jelentős forgalomnövekedés közepette a vásárlások átlagos kosárértéke ugyanakkor mintegy 5 ezer forinttal - 19 860 forintról 14 910 forintra – csökkent, ami valószínűleg a gyakoribb online vásárlásoknak köszönhető. A vásárlók olyan dolgokat is online rendeltek, amiket egyébként hagyományos üzletben vettek volna meg, de a boltzár miatt, vagy a járványtól tartva nem tudták ezt megtenni. A webáruházaknak így 2020 és 2021 márciusában is olyan kiemelkedő forgalmuk volt, amilyenre korábban csak a karácsonyi időszakban volt példa. Tavaly így minden tizedik forintjukat online költötték el a magyarok: az e-kiskereskedelem részesedése elérte a teljes kiskereskedelem forgalmának 10 százalékát.
A folytatást illetően a Reacty Digital többféle forgatókönyvvel is számol. Ha a járvány az idén véget ér, a gazdaság gyorsan talpra áll, az internetes vásárlásra áttérők pedig a jövőben is maradnak az online térben, akkor 2025-re akár 161 százalékos növekedés is bekövetkezhet, a forgalom meghaladhatja a nettó 2 700 milliárd forintot. Ha a járvány még hosszasan elhúzódik, a gazdaság lassan lábal ki a válságból, a fogyasztók pedig inkább visszatérnek az üzletekben történő vásárlásra, akkor „csak” 91 százalékos bővülés lesz, és nagyjából nettó 2 ezer milliárd forintos forgalom 2025-re. A két véglet közötti realista forgatókönyv 137 százalékos bővüléssel nettó 2 500 milliárdos forgalmat prognosztizál a szektornak.
A KSH heti monitor adatai szerint az idén márciusban 140 milliárd forint volt az online kiskereskedelem havi forgalma, áprilisban pedig további 9 százalékos bővülést produkáltak a webáruházak.