Négy éven belül legalább harminc új nemzetközi nappali és éjszakai vonatjárat indítását javasolja az uniós kormányok számára az illetékes Palkovics Lászlónak írt nyílt levelében a Greenpeace Magyarország és a Levegő Munkacsoport. A két civil szervezet emlékeztet: az EU közlekedési tanácsának soron következő, június 3-i ülésén Magyarországot az innovációs és technológiai miniszter képviseli. Bár a Nemzetközi Vasúti Személyszállítási Platform időközi jelentésében több kihívásra is felhívja a figyelmet, a két levélíró számos további, konkrét kérdés megvitatását sürgeti. Fő céljuk a közlekedési módok közötti, szerintük egyenlőtlen versenyfeltételek kiegyenlítése. Így többek között a vasúti szolgáltatás rövid távú fejlesztését és megfelelő európai menetrend kialakítását sürgetik. Emellett pénzügyi forrásokat szorgalmaznak a többcélú jármű- és hálókocsi-állomány fejlesztésére. A piaci szereplők számára kötelezővé tennék a jegyértékesítési adatok azonnali, egymás közti megosztását. A nemzetközi vasúti járatok pályahasználati díjainak csökkentése mellett felszámolnák a légiközlekedés támogatását, sőt magukat a rövid távú repülőjáratokat is. Indítványozzák a közösségi források felhasználását is a vasút átfogó fejlesztésére. Nyílt levelükben emlékeztetnek az Európai Környezetvédelmi Ügynökség jelentésére, amely a vasutat nyilvánítja a legfenntarthatóbb közlekedési módnak. Emellett felhívják a figyelmet a YouGov nevű közvélemény-kutató nemrég nyilvánosságra hozott, uniós hátterű közvélemény-kutatására is, mely szerint a megkérdezett polgárok többsége hajlandó repülőgép helyett vonatra ülni.