Nem alakított ki a kampányai során az eMAG olyan belső szabályokat, amelyek biztosították volna, hogy „eredeti” árként a termék tényleges, jellemző ára jelenjen meg: ehelyett az áthúzott árak korábban csak alkalomszerűen, nagyon rövid időre érvényesültek – írta a honlapján megjelent közleményében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A hatóság most zárult, 2014 júliusáig visszamenőleges vizsgálata ennek alapján megállapította:
Az érintett cégek: a Dante International SA, illetve az Extreme Digital – eMAG Kft. azt is vállalták, hogy nem támadják meg bíróságon a GVH döntését. Ez egyben azt jelenti, hogy az ügyben azonnal végrehajthatóvá válik a kiszabott bírság összege.A GVH megjegyezte, hogy a cégcsoport az eljárás során együttműködött velük, és a jogsértés jóvátételét célzó intézkedéscsomag megvalósítását vállalta a hatóság felé:
Hozzátették azt is, hogy az üzemeltetők lehetőséget biztosítanak magyar cégek külpiaci terjeszkedésre is az eMAG külföldi (román és bolgár) platformjain, ami hozzájárulhat a magyar vállalkozások külpiacra jutásához, export-árbevételének növeléséhez, gazdasági helyzetének javításához, különösen a jelenlegi pandémiás helyzetben.
Bár a GVH hat éves fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlatról írt, az eMAG a Népszavához eljuttatott közleményében csak a 2018-as „Black Friday-kampányát” emelte ki a bírság és a jóvátétel indokaként. Azokkal kapcsolatban leszögezték:
A webáruház üzemeltetői szerint ugyanakkor az eljárás minden fél számára megnyugtató lezárása érdekében olyan megállapodást kötöttek a GVH-val, amely „lehetővé teszi a vitás helyzet gyors lezárását, emellett pedig a magyarországi online kereskedelem fejlődését is elősegíti”. Várkonyi Balázs, az eMAG Magyarország ügyvezetőjét a közlemény így idézi: