A portál szerint a második ütem tervezésére írt ki közbeszerzést a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Ennek során mintegy 25 megálló, illetve állomás akadálymentesítése, 11 vasútállomási felvételi épület és 9 utasbeálló tervezése készül el, emellett legalább négy helyszínen terveznének meg 14 férőhelyes parkolókat. Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben vasúti tervezési feladatok és/vagy vasúti tervezési feladatokhoz kapcsolódó tenderdokumentáció összeállítása és/vagy vasúti tervezési feladatokhoz kapcsolódó engedélyek megszerzéséhez szükséges dokumentációk összeállításából legalább nettó 800 millió forint árbevétele származott.
A portál megjegyzi, a projekt első üteme a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti 55 kilométeres szakaszon már elkezdték kihúzni a felsővezetéket 2019 végén. Itt a munkák várhatóan 2021 nyarán érnek véget. Ha ez megtörténik, akkor a jelenlegi székesfehérvári mozdonycsere Balatonfürden történik majd meg.
Természetesen Mészáros Lőrinc cégét itt is felfedezhetjük a környéken: a kivitelezést a budapesti Vasútvill Kft. mellett a felcsúti R-Kord Kft. végzi mintegy 23 milliárd forintból.