Nem jelentet meg hétfőtől több hirdetést a Facebookon az ausztrál egészségügyi minisztérium.
A tárca azt követően döntött így, hogy
Az ausztrál kormány mintegy 16,5 millió eurót (5,9 milliárd forint) költ a koronavírus elleni oltás népszerűsítésére és az oltókampánnyal kapcsolatos tájékoztatásra. Greg Hunt egészségügyi miniszter elmondta:
Az ausztrál kormány és a Facebook közötti vita arra vezethető vissza, hogy tavaly decemberben az ausztrál parlament elé került egy médiakódex-tervezet, amely rákényszerítené elsősorban a Google-t és a Facebookot, hogy fizessenek az ausztrál sajtóorgánumokból átvett hírtartalmakért, különben pénzbírsággal sújtják őket. A közösségi oldal ezt az elképzelést kifogásolva döntött úgy múlt héten, hogy ausztráliai platformján nem engedélyezi használóinak a hírek megtekintését.
A szokatlan és nagy felháborodást keltő lépés óta a Facebook tárgyalásokat folytat az ausztrál sajtóorgánumokkal és a kormánnyal is annak érdekében, hogy megoldást találjanak a vita rendezésére.