GVH;pénzbírság;csalás;

- 100 millió forintos bírságot kapott egy cég, mert hamis leárazással tévesztette meg a vásárlókat

A cég nem tudta igazolni, hogy korábban valaha is alkalmazta az akciósként feltüntetett termékek eredeti, azaz magasabb összegű árait.

A Gazdasági Versenyhivatal 100 millió forintos bírságot rótt ki egy angol cégre, amely fiktív leárazással és valótlan, vásárlásra sürgető üzenetekkel hirdette honlapján a MyProtein termékeket – jelentette be a hatóság szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.

A GVH vizsgálata megállapította, hogy a Nagy-Britanniában bejegyzett The Hut.com Limited tisztességtelen módon, a fogyasztókat megtévesztve forgalmazta „MyProtein” márkájú étrend-kiegészítőit (elsősorban fehérjéket) és ruházati termékeit. 

– A cég ugyanis az eljárás során nem tudta igazolni, hogy korábban valaha is alkalmazta az e-DM leveleiben és a magyar honlapján akciósként feltüntetett termékek eredeti, azaz magasabb összegű árait. Emellett jogsértőnek bizonyultak azok a vásárlásra sürgető üzenetek is (pl. „Kiárusítás”; „Utolsó lehetőség”; „Gyorsan fogynak a készletek”), amelyek azt a látszatot keltették a fogyasztókban, hogy a „kedvezményes” árak csak korlátozott ideig érvényesek– olvasható a közleményben.

A versenyhatóság 100 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra és eltiltotta a jogsértő magatartás folytatásától, valamint az eltiltás betartásának igazolására kötelezte a céget.

A koronavírus miatt közel 8 százalékkal kevesebb benzin és gázolaj fogyott a márkás hazai kutakon tavaly. Ennél méretesebb zuhanást csak az előző gazdasági válság idején, 2010-ben mértek.