Egyre többen osztanak meg képeket a közösségi oldalakon arról, hogy különböző településeken a katonaság állig felfegyverkezve járőrözik. A honvédelmi miniszter szerint a járőrtevékenység megelőző jellegű, a magyar állampolgárok érdekében, védelmében történik. A katonai rendész járőr feladatai során nem az intézkedés, hanem a lakosság biztonságérzetének növelése a fő cél.
Ugyanakkor a hatalom által rendszeresen hivatkozott alaptörvény alapján a honvédség kizárólag két esetben vethető be a lakosság körében. Szükségállapot idején, valamint terrorveszély esetén, melyek egyike sem áll fenn. Megjegyzem, az alaptörvény nem is ismeri a járványt, sem az egészségügyi válsághelyzetet, sem pedig a biológiai veszélyt. Igaz, az az alaptörvény rendelkezik így, amelyet nem a jogalkotás előírásainak megfelelően alkottak meg, ezért mint hatályos norma jogszerűen nem is létezik.
Ez a joghatályosan nem létező alaptörvény sem teszi lehetővé azt, hogy a honvédség a járvány idején bevethető legyen, pláne nem a lakosság körében. Kétségtelen tény ugyanakkor, hogy a néhány hónapja módosított honvédelmi törvény alapján viszont megteremtették (jogelvileg) ennek a jogalapját, viszont ez a törvényi szabályozás is alkotmányellenes. Akarom mondani: sérti a (jogilag nem létező) alaptörvényt. Ugyanis ez esetben sérült a jogforrások hierarchiája, miszerint alacsonyabb norma nem lehet ellentétes a magasabbal, nem írhatja azt felül. Valamint abból a szempontból is, miszerint a jogszabályokat fontossági sorrendben kell alkalmazni.
Mindezek azt jelentik, hogy egy törvény nem írhatja felül az Alkotmány (ill. a jogilag nem létező alaptörvény) előírásait, az abban foglaltakat nem terjesztheti ki, valamint nem határozhat meg az alacsonyabb norma kiterjesztőleg újabb opciót a magasabbal szemben. És ha a magasabb norma alapján a járvány idején nincs alkotmányos lehetőség a katonaság bevetésére, felhasználására, akkor az alacsonyabb norma - a magasabbal szemben - ezt nem teheti meg.
A jelen esetben a honvédelmi törvény módosításával törvényi szinten felülírták az Alkotmány (ill. a jogilag nem létező alaptörvény) általi szabályozásokat. Ez így pedig egyértelműen alkotmányellenes. Mindebből az is következik, hogy a honvédségnek az utcára és cégekhez, intézményekhez, kórházakba vezénylése alkotmányellenes. Ezt alkotmányosan még a fideszes alaptörvény alapján sem lehet megtenni.
Azt pedig, hogy mégis megtették, átlépve a saját szabályaikon is (immár nem először), bár nincs sem szükségállapot, sem terrorveszély, egyértelműen azt támasztja alá, immár végleg beköszöntött a diktatúra az országban. Ami csak megerősíti azt, hogy ebben az országban ismeretlen fogalommá vált a hatalom által sem ismert jogállamiság.