A koronavírus-járvány világméretűvé válásához nagymértékben hozzájárult a modern életforma. Az állatok élőhelyeinek csökkentésével megnőtt az állatról emberre terjedő betegségek száma, a globalizáció miatt a pandémia gazdasági, társadalmi következményei az egész emberiség számára pusztítók. Ebben a rendkívül nehéz helyzetben lép újra színre és segít a kultikus Kistehén figura. A Magyar Természetvédők Szövetsége Életigenlő petíciójának arcaként, a most induló Bólints rá! kampány keretében a hétköznapi életben is alkalmazható, konkrét megoldásokra hívja fel a figyelmet – közölte a szervezet.
2020 tavaszán, a karantén alatt indult az Életigenlő társadalmat és gazdaságot! nevű petícióhoz tavasz óta már több mint tizenkétezren csatlakoztak. A Bólints rá! kampányt azért indította a Magyar Természetvédők Szövetsége, hogy még több emberhez eljusson az élet igenlésének üzenete. A kampányban Kistehénnel és népszerű emberekkel szövetkezve azt kérik, hogy ne térjünk vissza a régi életünkhöz, amelynek következménye az éghajlatváltozás, a természet és állatok eltűnése, a gazdagok és a szegények közötti szakadék növekedése, az emberek elvándorlása, a világjárványok, hanem egy jobb és élhetőbb jövőre bólintsunk.
Az Életigenlő petíció négy jelmondatát
Természeti erőforrásaink fenntartható használatát!
Globalizáció helyett lokalizációt!,
Felelős vállalatokat és pénzrendszerváltást!
Gondolkodási és erkölcsi megújulást!
és a hozzájuk tartozó megoldásokat négy rövid rajzfilmben itt lehet megismerni. A Kistehén-rajzfilmek felhívják a figyelmet az egyszerű energiatakarékosságra, a helyi termékek, gazdaságok jelentőségére, az együttműködések fontosságára és arra, hogy ne csak a technikai megoldásokban higgyünk.
„Keresve sem találhattunk volna a Kistehénnél jobb kampányarcot. Célunk, hogy minél többen tűzzük ki zászlónkra a fenntartható fejlődést, tartsuk tiszteletben bolygónk korlátait, ne nyújtózkodjunk tovább, mint a takarónk engedi” – mondta Éger Ákos, a Magyar Természetvédők Szövetsége ügyvezető elnöke.
„Úgy éreztem, most muszáj újra életre keltenem a legendás figurát, mert segítenie kell. A Kistehén körül már 2002-ben, a születésekor kialakult a könnyedség, a tisztaság, a természetesség, a vidámság életérzése, emiatt gondoltam, hogy jó lesz a kampány arcának. (..) Azon találtam magam, hogy megint elváltoztatott fahangon énekelem az őrült Kistehén-dalokat a mikrofonba, miközben Igor Lazin grafikus jóvoltából újra megelevenedik a képernyőn. Boldog voltam 2002-ben, a figura Sziget-reklám sikerével, de úgy érzem, most találta meg az igazi helyét, az Életigenlő Bólints rá! kampány arcaként tényleg mindannyiunkon tud segíteni” – mondta Kollár-Klemencz László zenész, költő, író, a Kistehén egyik alkotója.
Az Életigenlők közössége online beszélgetéseket is szervez, ahol a hulladékmentes életmódról, helyi zöld közösségekről, kertészkedésről, kosárközösségekről, bevásárlási szokásokról, ökofalvakról, a boldogulásról és a boldogságról lesz szó.