A Tesco tavaly februárban vállalta, hogy 2020 végére eltávolítja a sajátmárkás termékeiből az összes nehezen újrahasznosítható anyagot. Másfél évvel a vállalás után 454 tonnányi ilyen besorolású műanyagot távolított el Közép-Európában, ebből Magyarországon 62 tonnát – közölte a vállalat.
A kivont mennyiség a sajátmárkás termékekben megtalálható, nehezen újrahasznosítható anyagok több mint 88 százalékának felel meg, és jelentős előrelépés a 2025-re 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásra történő átállásban – jelezték. Az áruházlánc az újrahasznosításra nem alkalmas műanyagot egyéb alternatívákkal váltotta ki a közép-európai régióhoz tartozó országokban, így Csehországban, Lengyelországban, Magyarországon és Szlovákiában.
A közlemény szerint az előre csomagolt zöldségek és gyümölcsök esetében tapasztalható a legnagyobb változás: a nehezen újrahasznosítható polisztirol és PVC (polivinilklorid) tartalmú csomagolóanyagokat széles körben újrahasznosíthatókkal, például PET- vagy polietilén-alapúakkal váltották ki. Csak ez a módosítás éves szinten több mint 65 tonna nem újrahasznosítható anyag lecserélését jelenti.
Az energiaitalok dobozán lévő PVC-bevonat helyett használt kis sűrűségű polietilén 5 tonnával kevesebb hulladékot eredményez. A tejtermékek, pékáruk és édességek területén végrehajtott hasonló változtatások pedig összesen 143 tonna nehezen újrahasznosítható műanyag kivonásához járultak hozzá.
Az egyszerű újrahasznosíthatóság mellett a Tesco arra törekszik, hogy a sajátmárkás termékek csomagolásának tömegét is a lehető legkisebbre csökkentse. Ez, mint írták, nemcsak a felhasznált anyagok mennyiségét képes visszaszorítani, hanem a szállítás során kibocsátott szén-dioxidét is, mert a fuvarozás kisebb energiafelhasználással jár. A termékek csomagolásának áttervezése eddig összesen 64 tonnával kevesebb műanyag felhasználásához járult hozzá.