Többek között erről is beszélt a Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM) vezetője a kontra.hu portálnak adott interjújában. Demeter Szilárd szerint "Vidnyánszky Attila a legérzékenyebb pontján – az egyetemi képzés átszervezésében – piszkálta meg azt a színházi és filmes elitet, amely nagyjából a hetvenes évek óta fújja erre a passzátszelet."
Ezt követően egy erős kanyarral saját magát kezdi el dicsérni:
Demeter Szilárd hangsúlyozta, a kulturális identitás erősítéséért az lehet neki partnere, aki nemzeti kultúrában gondolkodik. Noha a beszélgetés elején még azt gondolta, Vidnyányszky Attila épp kultúrharcot vív, később már arról értekezik, hogy a kultúrharc fókusza nem Magyarországon van, ráadásul nem is jelen időben.
Értékelése szerint az irodalomban vissza kell térni az olvasóhoz, a zenében meg a zenéléshez, mert mi magyarok "akkor vagyunk rendben, ha megéljük a saját kultúránkat."
Előkerül a beszélgetésben, hogy a főigazgató sok konfliktus vállal magára. Demeter Szilárd saját bevallása szerint a gyalázkodóknak csak a legritkább esetben szól vissza. Csak akkor teszi ezt meg, amikor valamilyen pedagógiai célt szolgálhat, mivel "az öncélú szájkarate" nem érdekli.
A popzene megreformálásáról úgy vélekedik, "ahhoz, hogy fejben elsők legyünk, fel kell vállalni, hogy mi innen, a Kárpát-medencéből nézünk a világra, és ez határozza meg a világlátásunkat. Mindezt le kell fordítani a kortárs művészeti nyelvre, és akkor a mi másságunk, egyediségünk lesz a versenyelőnyünk." Szerinte jóval több zenekar van, amely megérdemelné az országos ismertséget, mint amennyi jelenleg eljut addig.
"Járási szinten is létrehoznánk olyan helyeket, ahol lehetővé tennénk a zenetanulást minél szélesebb körben, ezt nevezzük társadalmiasításnak, ami nem összekeverendő a társadalmasítással, bár ezt sokan félreértelmezték. Tisztázzuk: nem kollektivizálni akarom a könnyűzenét, hanem minél szélesebb körben elérhetővé tenni a zenetanulást, mert ha nem teszed lehetővé, nem is fogod a tehetséget megtalálni."
Az interjú végén pedig bevallotta, ha hosszabb útra megy, akkor szinte maximális hangerőn szól Snoop Doggy Dogg első albuma, a Doggystyle. (Snoop Dog, vagyis más néven Calvin Cordozar Broadus Jr. egy ismert amerikai rapper. A Demeter Szilárd által hivatkozott album pedig az alkotó 1993-as debütáló nagylemeze, amelyet mainstream kritikusok az egyik legfontosabb hiphop-korongnak tartanak. Dalai többségében nem fukarkodik a trágár és naturalista szavak, kifejezések használatával sem - a szerk.)
Ha csak megnézzük a hivatkozott album egyik számát (amelynek címe és szövege nem igazán tűrné a nyomdafestéket), akkor láthatjuk, mitől olyan furcsa, ha a kultúrharc egyik legfontosabb alakja ezt bömbölteti az autójában: