Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerdán az állami tévé műsorában azt közölte, hogy ez egy újdonság lesz a magyar közutakon, ugyanis elsőként az Eurovelo6 nemzetközi kerékpárút hazai Komárom-Esztergom megyei két kilométeres szakaszán épül tesztút – számol be róla az MTI.





Hat különböző helyszínen telepítik azt az anyagot, amely nappal képes magába szívni és tárolni a napfény által gerjesztett fényenergiát, majd azt éjszaka visszasugározni. Az útréteg negyedik, azaz kopórétegébe keverik a gyantába ágyazott szilikátszemcséket, és különböző sűrűséggel terítik szét, hengerelik az útfelületbe annak érdekében, hogy tesztelni lehessen, mekkora az a fényerő, amely kellemes, nem bántja a szemet.
Ez a környezetkímélő megoldás hozzájárul a kerékpározók balesetmentes éjszakai közlekedéséhez – tette hozzá.
Az állami hírügynökség szerint az államtitkár kitért arra is, hogy az új technológia telepítése csak minimálisan, 4-5 százalékkal emeli a kerékpárút létesítésének költségeit.