Hibázott a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), amikor nem szüntette meg a jegyvásárlás lehetőségét a koronavírus járvány miatt fél éve nem működő reptéri buszjáratra (100E), az elismert hibáért felelős már nem is dolgozik a társaságnál, a jegyek árát pedig visszatérítik – olvasható a BKK honlapján Draskovics Tibor, a BKK igazgatósági elnökének hétfői nyílt levelében.
Ezzel Vitézy Dávidnak, a főváros cég korábbi, illetve az állami Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) jelenlegi vezérigazgatójának Facebook-oldalán közölt vasárnapi levelére válaszolt a jelenlegi elnök. Vitézy ugyanis azt állította, hogy a jegyautomaták üzemeltetésére általa kötött 2013-as szerződés szerint a működtető T-Systems Magyarország Zrt-nek díjfizetés nélkül, 15 napos átfutási idővel egyszerűen megszüntethette volna a szerződést, ha azt a BKK kéri.
Nemrég ugyanis a BKK azt közölte: egy szintén nem működő hajójárattal együtt 2,8 millió forintot fizetnek most két gomb vásárlási funkciójának a deaktiválásáért, s ugyanennyit kell majd fizetni azok majdani visszaállításáért.
Draskovics most azt írta, hogy 2013-14-ben megkötött szerződések „előnytelenek a BKK számára”.
– replikázott az elnök a volt vezérigazgatónak.
Hozzátette: nem igaz, hogy ingyen megszüntethető lennének a funkciók, ugyanis 2019 februárjában módosították a szerződést, és annak alapján „a BKK-nak fizetnie kell még az egyébként ingyenes szolgáltatásokhoz kapcsolódóan is”.
Az ügyet egyébként a Közlekedő Tömeg Egyesület a Facebook-oldalán tett szeptember 23-i észrevétele robbantotta ki, amely szerint „eddig 14 millió forintot fizettek az utasok a BKK-nak egy nem létező szolgáltatásért”. Emiatt a civil szervezet három napra rá a BRFK-n ismeretlen tettes ellen üzletszerűen, jelentős értékre elkövetett csalás miatt tett feljelentést.