- jelentette be Németh Szilárd, Csepel fideszes országgyűlési képviselője az állami tévé reggeli műsorában az MTI beszámolója szerint.
Kifejtette: a csepeli HÉV a csepeliek szívügye. "Ez az a köldökzsinór, ami összeköti Csepelt a belvárossal" - fogalmazott, hozzátéve: ez most meghosszabbodik, Szentendréig, vagy Ráckevéig is el lehet majd jutni átszállás nélkül. Megjegyezte: most Szentendréről Csepelig 4 BKV és 1 átszállójegy szükséges. Ha elkészül a vonal, erre az útra egyetlen jegy is elegendő lesz. A teljes fejlesztés 2024-2025 körül érhet véget - közölte.
Németh Szilárd kiemelte: nem csak a sínek, az infrastruktúra újul meg, új utastájékoztatási rendszer jön létre és az 1964 óta futó szerelvényeket is lecserélik. Hozzátette: nem csak meghosszabbodik a vonal, sokkal több ember kapcsolódhat majd be ebbe a közlekedési formába. A szakemberek szerint akár 4-5-szörösére is növekedhet az utasforgalom - emlékeztetett az állami hírügynökség szerint.
Nagyot változott pár éve alatt a kerület közlekedését javító elképzelés:
Mint ahogy arról a Népszava is beszámolt akkor, a kerület polgármestere, Borbély Lénárd azt mondta, a csepeliek régóta várnak arra, hogy közösségi közlekedéssel, átszállás nélkül jussanak el a belváros szívébe és a metrókhoz. Szerinte ez valósul meg, ha a "zötykölődős", műszaki problémákkal küszködő HÉV-et a tervezett modern villamosjárat váltja fel, ráadásul így megszűnik Csepel jelenlegi külvárosias jellege. A tervezett villamosvonalon a csepeliek átszállás nélkül utazhatnak egészen a Széll Kálmán térig a 4-6-os vonalán, vagy a 2-es vonalán a Jászai Mari térig. A járatok kétperces követési idővel közlekednek majd - ígérte a kerületvezető.
Mint ahogy olimpia nem lett, ugrott a villamos is. A korábban rossznak tartott HÉV pedig annyira jó lett, hogy hosszabbítani is akarják.