MÁV;szakszervezetek;Volánbusz;

- Öt évig fésülik össze a távolsági buszos és a vasúti menetrendeket

Először a buszos érdekvédőkkel tárgyalt új tulajdonosuk, a MÁV vezetője.

Gesztusértékűnek tartja a VOLÁNBUSZ Zrt. három szakszervezete, hogy a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója egy nappal azután, hogy a busztársaság a vasúthoz került, máris találkozni akart vezetőikkel – még az eddig legharcosabb érdekvédelmi csoport, a Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége (KDSZSZ) elnöke is így értékelte a csütörtök délutáni találkozót. Dobi István elmondása szerint Homolya Róbert arról tájékoztatta őket, hogy a nyár hátralévő részében nem történik látványos változás egyik vállalat életében sem, majd szeptember 15-ig kell letennie a nemzeti vagyonért felelős tárca nélküli miniszter asztalára egy pontos forgatókönyvet a két közlekedési cég integrációjának lépéseiről.

A MÁV-vezér a találkozón úgy fogalmazott, hogy 4-5 éves folyamat lesz a vasúti és a távolsági buszos menetrendek összehangolása, közben megfelelő minőségű eszközöket kell beszerezni. Nem tagadta, hogy ennek az átalakulásnak mindkét cégnél lesznek vesztesei, de – mint mondta, el kell érni, hogy az integráció eredményeként a mostaninál gazdaságosabb és olcsóbb, magasabb színvonalú közösségi közlekedés jöjjön létre Magyarországon, amit a mainál sokkal több utas vesz igénybe.

Homolya abban egyetértett a szakszervezetekkel, hogy olyan vezető kell a busztársaság élére, aki nyitott a dolgozók képviselőivel folytatott párbeszédre. Az érdekvédők ezt már csak azért is kiemelten fontosnak tartják, mert a hét regionális társaság összevonásával tavaly októberben létrejött VOLÁNBUSZ-t eddig vezető Dávid Ilonát állítólag nem nagyon érdekelte a dolgozók véleménye.

A Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) elnöke, Baranyai Zoltán úgy tudja: a tervek, hogy a Volán olyan tagvállalata legyen a MÁV Zrt-nek, mint mondjuk a személyszállítást végző MÁV Start, már februárban készen voltak, csak nem hozták őket nyilvánosságra.

Információink szerint a VOLÁNBUSZ igazgatóságának elnöke Dávid Ilona távozása után Ungvári Csaba, a VOLÁNBUSZ Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese lett, az új elnök-vezérigazgató kiválasztásáig pedig a döntések a három vezérigazgató helyettes közül kettő aláírásával születnek meg.                    

Irány a posta? A VOLÁNBUSZ Zrt. távozó vezetője a Népszava értesülései szerint augusztus végéig hivatalosan szabadságon lesz, majd megkezdi a felmentési idejét. Az utóbbi hetekben több forrásunk is olyan forgatókönyvet vázolt, hogy Dávid Ilona következő feladata a Magyar Posta vezetése lehet, de ezt hivatalosan nem erősítették meg.