Ahogyan arról beszámoltunk: a hétvégén, súlyos, életveszélyes állapotban kellett kórházba szállítani egy fán rekedt siklóernyőst, akit furcsa mód a kiérkező mentőalakulatok egy óriási, MI-8-as katonai felderítő helikopterrel akartak leemelni a fáról, ám a gép rotorszele miatt kettétört a fa, a rajta lévő, addig teljesen egészséges sportember pedig 15-20 métert zuhant.
Mint lapunk kiderítette: ugyan a gép a Magyar Légierő flottájához tartozott, ám a légimentést az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) kérte, illetve a balul sikerült mentés során a pilóta az OKF helyszínen tartózkodó parancsnokának – szaknyelven: kárhelyparancsnok – utasításait követve repült be a lombkorona fölé két alkalommal. Holott szemtanúk szerint már az első kísérletnél látható volt, hogy az MI-8-as rotorszele olyan erős, hogy az alatta elhelyezkedő fák 4-5 métert is kilengtek a szélben, ráadásul ehhez adódott hozzá a bajba jutott siklóernyős ernyőjének és a mentőernyőnek a felülete, amibe a rotorszél mint egy vitorlába bele tudott kapaszkodni.
Az eljárás furcsasága volt, hogy az Index információi szerint már korábban bebizonyosodott, hogy a harctéren, sík területen amúgy sokoldalúan bevethető, nagy teljesítményű MI-8-as bizonyos mentési helyzetekben gyakorlatilag használhatatlan, az általa keltett rotorszél már máskor is súlyos helyzetbe sodorta az érintetteket.
Ráadásul az erdős területen kényszerleszállást végrehajtott siklóernyős egyebekben képzett ipari alpinista volt, így ipari alpinista felszereléssel könnyen le tudott volna jutni a fáról és már úton volt a helyszínre az alpinista mentőcsapat, amikor a katonai gép berepült a területre. A balesetben a siklóernyős mellett egy mentőtiszt is súlyosan megsérült.