Új kerékpársávok, illetve buszok és biciklik által közösen használható forgalmi sávok kialakítása kezdődik hétfőtől a VIII. kerületi Baross utcában – közölte honlapján a BKK. Mint írták, a Baross utca teljes, 2,1 kilométeres hosszán szakaszosan készülhet el az új kerékpár-útvonal.
– A Baross utca Orczy tér és Nagykörút közötti szakaszán önálló kerékpársávokat, egyes részein pedig busz-kerékpársávokat alakítanak ki. Ennek köszönhetően már nem a személyautók által használt sávokban kell haladni kerékpárral, ami biztonságosabb megoldás az autóval és a biciklivel közlekedők számára egyaránt.
Ugyanakkor a Baross utca és a Kiskörút közé nem épül külön kerékpársáv. Úgy tervezik, hogy „a biztonságos közlekedés feltételeit” a megengedett legnagyobb sebesség csökkentésével teremtik meg:
– Biciklivel Kőbányától egészen a belvárosig lehet majd így eljutni. A Kőbányai úti kerékpárút jelenleg az Orczy térnél véget ér, és régi igény, hogy a belváros irányába folytatódjon ez az útvonal – emelte ki a BKK, emlékeztetve: a főváros vezetése a koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozások alatt, március végén döntött arról, hogy új kerékpársávokat alakít ki Budapesten. Adataik szerint azóta a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált. Ezen a szakaszon naponta 3500-szor bicikliznek, az Üllői úton átlagosan 1500, a Bartók Béla úton pedig 3000-3500 kerékpárt mértek a forgalomszámláló eszközök.
Arról a Népszava számolt be nemrég, hogy a lapunk által megrendelt reprezentatív felmérés – a politikai oldalakhoz tartozás ellentétein is túl – felemás képet mutat arról, hogyan vélekednek a budapestiek a biciklisek előnyben részesítéséről. Budapest lakói megosztottak a kérdésben, hogy a kerékpársávok kialakításával együtt miként és mennyire nehezítik meg az autósok életét.