A (V)ÉSZJELZÉS tulajdonképpen egy tematikus tanulószoba, melyet a szabaduló szobák mintájára alakítottak ki. A fiatalok egy szabaduló szobán végighaladva oldanak meg feladatokat, melyek az áldozattá, illetve elkövetővé válást hivatottak megelőzni, az ezzel kapcsolatos attitűdformálás útján.
A túlélő történetben a fiatalok egyfajta „helyszínelőként” – játék közben – „nyomozzák ki” többek között azt, hogy hogyan ismerhetik fel, ha baj van, hogyan kerülhetik el hogy esetlegesen egyszer ők maguk is áldozattá, netán információ hiányában elkövetővé váljanak. A játék alatt választ kapnak olyan kérdésekre, amit sem szüleiknek sem tanáraiknak nem szívesen tesznek fel és megtudják azt is, hogy honnan kaphatnak segítséget, ha ők vagy társaik mégis bajba kerülnének valahol.
A konkrét program számos olyan szituációra épül, melyek életszerű döntéshelyzetek elé állítják a fiatalokat, melyek az egyéni ötletek alapján csoportos megoldásokat, együttműködést tesznek szükségessé.
Egy történet: