autómegosztás;e-autó;Mol Limo;

- Napi- és kilométerdíj a zöldülő Mol Limónál

A Mol Limónál maximálták a napi percdíjas számlát, egyről három napra növelték a leadásmentes használat felső határát, viszont néhány bérautóra száz kilométer felett kilométerdíjat is felszámítanak.

Húsz i3-as, elektromos BMW-vel bővül a Mol Limo nevű, fővárosi autóbérlő-szolgáltatás - jelentette be a Budapest Motors Szentendrei úti BMW-szalonjában az olajcég. Használatukért havidíjasoktól normál esetben percenként 119 forintot kérnek, míg az alkalmi felhasználók tarifája 129 forint. Jelen esetben - amiként a többi perctarifára is - a járvány miatt 30 százalékos kedvezmény él, információnk szerint július elejéig. A díj a flotta magas minőségű tagjaihoz hasonlóan kiemelt. Ugyanennyit kell fizetni a tavaly decemberben beállított, benzines Mercedes-Benz CLA Coupékért és Shooting Brake-ekért. A legolcsóbb a kétszemélyes Smart EQ fortwo 59, illetve 75 forintos normál áron. A Smart EQ forfour, a Volkswagen Up, eUp, illetve a Kia Picanto 66 vagy 85, az A-osztályos Mercedes-Benz pedig 99 vagy 119 forint (júliusig ezekre is él a vírus miatti kedvezmény).

De más is módosul. Mostantól egy helyett akár három napon keresztül is használható leadás nélkül az autó. A tarifaszámláló ilyenkor naponta bizonyos összeg felett megáll. Ez a Smartok, VW-k és a KIA esetében 9999 és 12499, a Mercedes-Benzeknél és az új BMW-knél pedig 15999 és 19999 forint. Ezen túlmenően - a VW eUp és Smartok kivételével - száz kilométer megtétele után kilométerenként 39 vagy 49 forintot is kell fizetni. (Ennek mérése hosszabb használat esetén naponta nem indul újra nulláról. E tarifákra nem vonatkozik az időszakos kedvezmény.) A felhasználók bármerre utazgathatnak, de a leadás csak a mintegy 80 négyzetkilométeres zónában lehetséges. A tankolás saját költségre szintén megoldható. A rendszer hasonlít a főbb versenytársak, így a GreenGo vagy a Share Now megoldásaihoz.

A Mol Limo folyamatosan elemzi a flotta és a zóna esetleges bővítési lehetőségeit - közölte kérdésünkre Czikora Tamás, a Mol Csoport mobilitási vezetője. Felhívta a figyelmet, hogy tavaly a Lupa-tavat, idén pedig négy, területen kívüli kórházat is bevontak a zónába. A gépjárműállomány összetételéről nem kívánt tételes számadatokkal szolgálni. A flotta általában 450-500 tagú, amelyek körülbelül harmada elektromos - szögezte le. Ratatics Péter, a Mol Magyarország ügyvezetője a szolgáltatás két évvel ezelőtti indulásakor a benzinüzemű autók néhány éven belüli kivezetését ígérte, illetve abbéli reményének adott hangot, hogy a rendszer két éven belül nyereségessé válhat. Czikora Tamás mindkettőt változatlanul elérendő, hosszú távú célnak nevezte. Fontosnak tartja az elektromos autók hatótávjának további növekedését, illetve jelenleg nem a nyereség gyors elérésére helyezik a fő hangsúlyt. Az autók kezelése, karbantartása, a szabályszegők kiszűrése kétségkívül kihívás, de az idő előrehaladtával egyre finomodik a rendszer, így a rendkívüli esetek is ritkulnak - fejtette ki.

Autómegosztás-hívőknek ajánljukAz eseményre stílszerűen Mol Limóval érkeztünk. Fotósunk, gyakorlott autómegosztósként, a Mol Limo havidijasaként lefoglalt az applikációval egy, a találkozási helyünkhöz közeli Kia Picantót. Miután a megközelítés körülbelül tíz percet vett igénybe, következett az autó alapos átvizsgálása. Találtuk egy karcolást a hátsó fényszórón és az egyik keréktárcsa is elferdült. Ezek az autó korábbi "történetében" nem szerepeltek. Tehát ha nem küldünk be róluk felvételeket, a cég akár ki is fizettethette volna velünk. (Kérdés, ilyenkor a társaság mennyire rugalmas, illetve fotóinkkal szereztünk-e néhány kellemetlen percet az előző felhasználónak.) Az autó belülről szinte kifogástalanul tisztának tűnt és a technika is kitűnően működött. Ezek után nagyjából 40 perc alatt értük el az úticélt. Körülbelül 5-10 perccel korábban, mint ha tömegközlekedéssel mentünk volna. Igaz, megérkezésünk után újabb fotózás következett, már az applikáción kívül. Mivel ugyanis a következő foglalásig is történhet bármi az autóval, a félreértések elkerülése végett a leadás után is érdemes néhány fotót készíteni. A kaland körülbelül 1500 forintba került. Ez a taxi vagy sofőrszolgáltatás töredéke, viszont a tömegközelekedésnél drágább. A végkövetkeztetés nem egyértelmű. A biztonsági lépések csak első pillanatra meglepők, azok megszokhatók. A megosztás leginkább azoknak ajánlható, akiknek nincs vagy épp nincs autójuk, de ragaszkodnak az élményhez és nem szeretnének tömegközlekedni.

A maszk viselését továbbra is kérik, de már nem kell az ajtón kívül várakozni.