zaklatás;Operettszínház;Kiss B. Attila;

- A kémek köztünk vannak

Az Operettszínház meghirdette következő évadát, kérdésekre azonban nem volt lehetőség, így a zaklatási ügyről nem esett szó.

Az elmúlt napokban a Budapesti Operettszínház munkatársainak nem sok okuk volt a mosolyra, mert az intézmény egy zaklatási üggyel került a hírekbe. Eközben szerdán meghirdették a következő szezont, amit „A mosoly évadának” nevezetek el. Nem véletlenül, hiszen az egyik bemutató Lehár operettje A mosoly országa, rendezője pedig Stephen Medcalf, aki Marseille-ben dolgozott Kiss-B. Atilla operaénekessel, aki a Budapesti Operettszínház igazgatójaként meghívta rendezni Magyarországra. Balázs Zoltán, a Maladype alapítója a Nine/ Kilenc című musicalt állítja színpadra, melynek alapötletét Fellini 8 és ½ című filmje adta. Bozsik Yvette az előző évadban a János vitézt állította színpadra az Operettben, most pedig a Marica grófnőt jegyzi majd rendezőként. A Mata Hari című kémoperát a produkció zeneszerzője Várkonyi Mátyás úgy konferálta fel a sajtótájékoztatón, hogy „a kémek köztünk vannak.” 

A szerdai eseményen nem volt mód kérdéseket feltenni, így a zaklatási ügyről sem esett szó. Lapunk megkereste Kiss-B. Atillát, de interjú kérelmünkre egyelőre időt kért. Az Indexnek több operettszínházi munkatárs nyilatkozott névtelenül, és azzal vádolták Kriza Zsigmond korábbi ügyvezetőt, hogy megalázta, illetve zaklatta őket. Ezt a megvádolt ügyvezető a cikkben cáfolta, illetve Kiss-B. Atilla a Hír Tv-ben kedden este azt mondta, politikai támadást sejt az Index-cikk mögött. Közben arról is beszélt, hogy Kriza februárban távozott az intézményből. Arra a kérdésre, hogy a távozásban szerepe van-e a korábbi ügyvezető vezetési stílusának, többek közt azt állította: „azt tudom mondani, hogy rávetült a gyanú árnyéka, és közös megegyezéssel megváltunk egymástól.”

A művészetekkel is foglalkoznak a horvát közszolgálati televízióban, a járvány után. Sőt, az emberek nagy érdeklődést tanúsítanak a programok, kiállítások iránt.