Nemzeti Színház;Vidnyánszky Attila;

- A liberalizmus diszkrét bája

A Nemzeti Színházban elkezdtek személyesen próbálni.

Vidnyánszky Attila főigazgató ezt azzal indokolta, hogy Fekete Péter államtitkár útmutatása alapján járnak el, de betartják a járványügyi szabályokat, például a színészek közötti távolságtartást. Utalt arra is, hogy a szintén állami fenntartású Budapesti Operettszínházban is tartanak már próbákat. (A többi budapesti színházban tudomásunk szerint még nem kezdődtek el a próbák). A hétfői évadismertető sajtótájékoztatón az újságírók is személyesen megjelenhettek maszkban, a résztvevők is abban voltak. 

Ami a következő évadot illeti, két előadást kezdtek személyesen próbálni. Szabó K. István Márai Kassai polgárok című művét, illetve Márkó Eszter Szilágyi Andor Leánder és lenszirom című gyerekdarabját rendezi. Szász János Csehov Ivanovját viszi majd színre Trill Zsolttal a címszerepben. Vidnyánszky Attila két új előadást is rendez: Shakespeare Rómeó és Júlia című klasszikusát, illetve egy másik produkciót, amelynek talányos a címe: A liberalizmus diszkrét bája. Az előzetes leírás szerint „A Vidnyánszky Attila által megálmodott alkotás forrásai három nagy mű erkölcsi, képi és tartalmi indítékára támaszkodnak. Az első Dante pokla (Isteni Színjáték), a második Petronius Satyriconja, a harmadik pedig a már címében is rokon, Luis Bunuel által rendezett film: A burzsoázia diszkrét bája.”

Az idei MITEM a járvány helyzet miatt átkerül jövő áprilisra. Hamarosan befejezik a Nemzeti felújítását, amely csaknem két milliárd forintba kerül, jelenleg többek között a színpadgépészetet modernizálják.

A Szép Szóban írtunk már Molnár Gál Péter kritikus Coming out című kötetéről. Most dialógusba, sajátos kommentelésbe kezdünk (ezt a műfajt a szerző is használta) a sokszor felkavaró, vagy éppen fájdalmas hiányokat mutató szöveggel. A könyv nemrég jelent meg a Magvetőnél.