A parlamenti képviselők 11,4 százalékos fizetésemelése is csak addig hat megdöbbentőnek, amíg meg nem ismerjük az államtitkárok fizetésének változását - írja az mfor.hu.
A koronavírus-járványban nem kapott nagy figyelmet, de március végén több kormánytag javadalmazásának adatait is közzétették a kormány honlapján. Ezek átböngészése után kiderül, az állami vezetők fizetése változatosan alakult.
Februárban a Népszava is beszámolt arról, hogy a parlamenti képviselők bértáblájuk alapján újabb béremelésre számíthatnak. Ez a koronavírus-járvány és a veszélyhelyzet ellenére sem maradt el: Magyarországon április elején 11,4 százalékkal magasabb fizetést kaptak az országgyűlési képviselők.
Azok az államtitkárok azonban, akik a parlamenti patkóban is helyet foglalnak - mint például Dömötör Csaba, Bodó Sándor vagy Cseresnyés Péter - kénytelenek beérni a képviselői alapbér emelésével. Ez 997 ezer forintról 1 103 400 forintra nőtt márciustól, mellé változatlan összegű államtitkári fizetést vehetnek fel, vagyis a bruttó 1 296 300 forintot.
Hasonló a helyzet a miniszteri fizetésekkel, annak összege maradt bruttó 1 979 400 forint. Viszont néhány miniszter az államtitkárokhoz hasonlóan a parlamentben is tevékenykedik, többek között Varga Mihály, Gulyás Gergely, Rogán Antal vagy Szijjártó Péter.
A miniszterek közül is kiemelkedik Süli János, a paksi bővítésért felelős tárca nélküli miniszter. Ezért a feladatért ugyanis 5 millió fizetést kap, ami nem változott, de a képviselői illetményemelésnek köszönhetően havonta bruttó 6 103 400 forinthoz jut.
Az Orbán Viktor javadalmazását ismertető dokumentum február 29-i dátummal került fel a kormány honlapjára, amely az idei állapotra vonatkozó adatot még nem tartalmazott. Az mfor.hu hozzáfűzte, hogy tavaly március elsejétől a korábbihoz képest 50 forinttal, 1 507 350 forintra csökkent a miniszterelnöki fizetése.
A dokumentumok alapján egyébként tavaly decemberben az állami vezetők vadiúj autókat is kaptak. A korábbi, jellemzően 2014-es Skoda Octaviákat 2019-es évjáratú Skoda Kodiaq-ra cserélték le a legtöbb esetben, néhányan azonban maradtak az Octavia legújabb modelljénél.