Nettó 150 milliárd forintos keretmegállapodást írt alá a kormány kommunikációs kampányait intéző Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) tavaly karácsony előtt négy nappal - írja a G7.hu. A szerződés konkrétan 50 milliárdról szól, de kétszer meghosszabbítható, így lesz a tényleges keret 150 milliárdos. A portál úgy érzékelteti az összeg nagyságát, hogy vázolja: ha egy újabb Puskás Stadion épülne belőle, a végén 18 milliárd forint még meg is maradna. De háromszor ki lehetne belőle fizetni az új fővárosi vezetés Egészséges Budapest nevű, 5 éves programját is, vagy 7 és félszer befejezni a Biodómot. A kórházak tavaly felhalmozott 70 milliárdos adósságára több mint kétszer lenne elég az összeg. A hétköznapi élet felől közelítve: a propagandára szánt pénzből mintegy 130 millió ebéd jönne ki az olcsóbb árfekvésű éttermekben, és még a KSH szerinti, 242 800 forintos átlagkeresettel is 51,5 ezer évet kellene dolgozni, hogy összejöjjön a pénz.
A decemberi keretszerződés sorrendben a negyedik hasonló megállapodása az NKOH-nak, de eddig messze a legnagyobb összegű. A hivatalt eredetileg azzal az ígérettel hívták életre, hogy a korábbi, évente akár 40 milliárdot is elérő állami kommunikációs költést majd a segítségével faragják le 25 milliárdra. Ez csak az első évben sikerült. Az első keretszerződést 25 milliárdról írták ki, és a pénz nagyjából egy évig tartott ki. A következő megállapodás a gyakorlatban már 75 milliárdos volt, a hozzá rendelt három év helyett pedig már másfél alatt elfogyott a pénz. 2018 közepén jöhetett az újabb keretszerződés. Ezt a megállapodást már háromszor harminc milliárdról írták alá, az így rendelkezésre álló 90 milliárdot pedig szintén másfél év alatt költötték el. A tervezett évi 25 milliárd helyett így kicsit több, mint négy év alatt 190 milliárd ment el, azaz évi 45.
A 150 milliárdot egyébként azonnal el is kezdték költeni: még a keretmegállapodás aláírásának napján az első olyan konkrét szerződés is megszületett, amit ebből finanszíroztak. Ahogy arról a 24.hu beszámolt, a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda 11,8 milliárd forintos szerződést kötött a kormányzati intézkedések népszerűsítését szolgáló kommunikációs feladatokra. Ezzel a mostani szerződéssel Rogán tárcája 2016 novembere óta az opciós összegekkel együtt 87 milliárd forintot költött el a kabinet intézkedéseinek népszerűsítésére, úgy, hogy általában kéthavonta kötöttek egy új megállapodást.
A szerencsés nyertes a New Land Media – Lounge Design cégpáros, amely Balássy Gyula tulajdonában van. 2018-ban a 60 milliárdos forgalomból 11 milliárd forintot meghaladó adózott eredményt hozott össze a két társaság. Ha sikerül tartaniuk ezt a profitrátát, akkor a mostani 150 milliárdból több mint 27 milliárd maradhat Balássy zsebében.