közpénz;kormányzati kommunikáció;Nemzeti Kommunikációs Hivatal;plakátkampány;

- 150 milliárd forintot égethet el propagandára a kormány

Az NKOH megrendeléseinek egyetlen vállalkozó örülhet.

Nettó 150 milliárd forintos keretmegállapodást írt alá a kormány kommunikációs kampányait intéző Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) tavaly karácsony előtt négy nappal - írja a G7.hu. A szerződés konkrétan 50 milliárdról szól, de kétszer meghosszabbítható, így lesz a tényleges keret 150 milliárdos. A portál úgy érzékelteti az összeg nagyságát, hogy vázolja: ha egy újabb Puskás Stadion épülne belőle, a végén 18 milliárd forint még meg is maradna. De háromszor ki lehetne belőle fizetni az új fővárosi vezetés Egészséges Budapest nevű, 5 éves programját is, vagy 7 és félszer befejezni a Biodómot. A kórházak tavaly felhalmozott 70 milliárdos adósságára több mint kétszer lenne elég az összeg. A hétköznapi élet felől közelítve: a propagandára szánt pénzből mintegy 130 millió ebéd jönne ki az olcsóbb árfekvésű éttermekben, és még a KSH szerinti, 242 800 forintos átlagkeresettel is 51,5 ezer évet kellene dolgozni, hogy összejöjjön a pénz.

A közpénz propagandába forgatásának elméleti időkerete 12 hónap, de az összeget rövidebb idő alatt is el lehet szórni.

A decemberi keretszerződés sorrendben a negyedik hasonló megállapodása az NKOH-nak, de eddig messze a legnagyobb összegű. A hivatalt eredetileg azzal az ígérettel hívták életre, hogy a korábbi, évente akár 40 milliárdot is elérő állami kommunikációs költést majd a segítségével faragják le 25 milliárdra. Ez csak az első évben sikerült. Az első keretszerződést 25 milliárdról írták ki, és a pénz nagyjából egy évig tartott ki. A következő megállapodás a gyakorlatban már 75 milliárdos volt, a hozzá rendelt három év helyett pedig már másfél alatt elfogyott a pénz. 2018 közepén jöhetett az újabb keretszerződés. Ezt a megállapodást már háromszor harminc milliárdról írták alá, az így rendelkezésre álló 90 milliárdot pedig szintén másfél év alatt költötték el. A tervezett évi 25 milliárd helyett így kicsit több, mint négy év alatt 190 milliárd ment el, azaz évi 45.

A 150 milliárdot egyébként azonnal el is kezdték költeni: még a keretmegállapodás aláírásának napján az első olyan konkrét szerződés is megszületett, amit ebből finanszíroztak. Ahogy arról a 24.hu beszámolt, a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda 11,8 milliárd forintos szerződést kötött a kormányzati intézkedések népszerűsítését szolgáló kommunikációs feladatokra. Ezzel a mostani szerződéssel Rogán tárcája 2016 novembere óta az opciós összegekkel együtt 87 milliárd forintot költött el a kabinet intézkedéseinek népszerűsítésére, úgy, hogy általában kéthavonta kötöttek egy új megállapodást.

Egyetlen vállalkozó örülhet a megrendeléseknekA pénz egyetlen vállalkozót gazdagíthat. Bár az NKOH működésének lényege az lenne, hogy a keretszerződést több piaci szereplővel is aláírja, akik aztán az egyes megbízásokért egymással versenyeznek, de az NKOH közel két éve csak egy piaci szereplőtől vásárol, és ezúttal is csak velük írták alá a keretszerződést, jegyzi meg a G7.
A szerencsés nyertes a New Land Media – Lounge Design cégpáros, amely Balássy Gyula tulajdonában van. 2018-ban a 60 milliárdos forgalomból 11 milliárd forintot meghaladó adózott eredményt hozott össze a két társaság. Ha sikerül tartaniuk ezt a profitrátát, akkor a mostani 150 milliárdból több mint 27 milliárd maradhat Balássy zsebében.

Az asszony szerint az sem igaz, hogy Bujákon bejelentették volna, hogy összeházasodnak.