A harminc ország által ratifikált szerződés értelmében az audiovizuális előadások létrehozásában résztvevő előadóművészek ezekben az országokban jogdíjban részesülnek a produkciókból származó bevételekből és elfogadható jövedelemre tehetnek szert. Az Oscar- és Golden Globe-díjas Javier Bardem a Pekingi Szerződést a mozi feltalálása óta a legfontosabb vívmánynak tartja a színészek számára.
Dr. Tomori Pál, az EJI igazgatója hangsúlyozta, közel huszonöt éve dolgoznak azon, hogy ha egy mozifilmet leadnak a tévében, akkor a színészeknek ugyanúgy járjon a jogdíj, mint a zenészeknek egy rádiós lejátszás után. „A Pekingi Egyezmény hatályba lépése most végre reális esélyt teremt arra, hogy ez a jogdíj nálunk is előírás legyen. Semmi másról nincs szó, mint a legalapvetőbb méltányosságról: ha használják a művész felvételét, közönséget vonzanak vele, reklámidőt adnak el vele, akkor az így szerzett bevételből részesüljön az az előadóművész is.” Rajkai Zoltán, a Katona József Színház színésze, az EJI Színművészek Jogdíjbizottságának tagja, a Szídosz Szinkron Alapszervezetének elnöke is megjegyezte, a fejlemény „a szinkron színészek helyzetén is javíthat, hiszen pályafutásuk során több ezer produkcióban kölcsönzik hangjukat az eredeti nyelven megszólaló sztároknak, de alkotómunkájuk elismerése eddig nem volt megfelelő.”