Alternatív közlekedési módot kellett találjon szerda reggel a MÁV több utasa is: a Vác és Budapest között közlekedő s70-es vonat vezetőjének útközben lejárt a munkaideje, ezért a vonat Rákospalota-Újpest állomáson megállt – írja az Index.
A lap emlékeztet rá, hogy A Vác és Budapest között közlekedő s71-es vonat vezetője tavaly decemberben Csomádon állította le a vonatot, mert lejárt a 12 órás műszakja. Az utasoknak meg kellett várniuk, amíg a helyszínre ér egy másik mozdonyvezető, ám többségük akkor úgy döntött, hogy leszáll a vonatról. A kritikus helyzetben igyekeztek összefogni: akikért kocsival jöttek, másokat is felvettek.
A MÁV most azt közölte ez esetről: a Vácról a Nyugati pályaudvarra közlekedő S70-es vonat mozdonyvezetőjének lejárt a szolgálati ideje, a biztonsági szabályok szerint a 12 órát meghaladó munkavégzés nem engedélyezhető. A forgalomirányításhoz érkezett az információ, hogy a mozdonyvezető ideje lejár és nem közlekedik tovább a vonat késése miatt, ezért kénytelen volt leváltót kérni. Az irányítók egy másik mozdonyvezetőt küldtek.
A vonat ekkor érkezett Rákospalota-Újpest állomásra 19 perces késéssel. A forgalomirányító értesítette az állomási személyzetet, hogy a vonat nem közlekedik tovább és kérte, tájékoztassák az utasokat az átszállásról. Ezt a jegyvizsgálók megtették. A vonaton 500 utas volt, közülük 300-an a következő, Rákospalota-Újpestről 8:35-kor induló vonattal utaztak tovább a Nyugati pályaudvarra, körülbelül 200 utas a BKK járatait vette igénybe.