Seszták Miklós;Stratégiailag kiemelt jelentőségű cég;

- Védik Seszták bukott kedvencét

A kormány a december 23-i Közlönyben stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítette a fideszes Seszták Miklóshoz közel állóként emlegetett Penta Industry Ipari Erőműtechnikai Fővállalkozó és Szolgáltató Kft.-t. Ez azt jelenti, hogy a vagyonelemeket csak az állami Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. teheti pénzzé és oszthatja szét az arra jogosultak között.

Korábbi sajtótudósítások szerint a különféle átalakulások után nyolc éve megalakult – a hasonló nevű Penta Általános Építőipari Kft.-től már teljesen különálló, Ramos Frigyes jegyezte - Penta Industry csillaga 2014-2018 között ívelt fel, ami egybeesett Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterségével. Ennek során mások mellett a KDNP-s exügyvédhez kapcsolódó intézmények is sorra bízták meg a társaságot különböző állami építőipari megrendelésekkel.

Ezek közé tartozott Seszták Miklós lakhelyén, Kisvárdán a stadion, Szolnokon az atlétikai központ, de iskolákat bővíthettek és felújíthatták a BOK (korábbi Syma-) atlétikai csarnokát is. Így árbevételük 2017-ben már 11 milliárdra, hasonló ívben emelkedő nyereségük pedig félmilliárd forintra rúgott. Ám az utóbbi évek során egyre több alkalommal késtek. Seszták Miklós tavaly év közepi menesztése – tárcájának megszüntetése – után több önkormányzat felmondta velük a szerződést, így a félbehagyott építkezésekről is le kellett vonulniuk. Miután számos végrehajtást is el kellett szenvedniük, a végül teljesen fizetésképtelenné váló cég ellen novemberben felszámolási eljárás is indult. Seszták Miklós, aki jövő év májusáig a kormány egyes Kárpát-medencei gazdaságélénkítő programok és összehangolt fejlesztési feladatok, valamint turisztikai fejlesztések koordinációjáért felelős biztosa, a felszámolói piachoz is több szálon kapcsolódott.

Rossz nyelvek szerint az Orbán-kabinet az egykor szebb napokat megért, ma már felszámolás alatt álló politika-közeli társaságok kiemeltté nyilvánításával elsősorban eltakarni igyekszik azok pénzügyeit az avatatlan szemek elől. 

A vasúttársaság olyan lassú, hogy csak hosszabb távú céljai között szerepel a nagy sebességre képes vonatok beszerzése. Erre eddig 10 év alatt 1300 milliárd is kevés volt.