A MÁV és a GYSEV 2019-2020-as menetrendje vasárnap lépett életbe, írja az MTI. Számos változással készült a vasúttársaság, ezek közül emeltük ki a fontosabbakat, hogy önnek már ne kelljen.
Hosszú szakaszok rövidebb idő alatt
A Mezőzombor-Sátoraljaújhely vonalszakasz idén nyáron befejezett korszerűsítése nyomán a főváros és Sátoraljaújhely között végig villamosított pályán közlekedhetnek a járatok. Miskolc és Sátoraljaújhely között átlagosan 5 perccel csökken a menetidő, a leggyorsabb eljutást biztosító közvetlen fővárosi IC vonatpáré 35 perccel.
Az új menetrendben Zalaegerszegre is el lehet jutni InterCity-vel, Székesfehérvár és Veszprém érintésével kétóránként megy a Göcsej IC-járat, így 17-34 perccel csökken a menetidő ezen a vonalon.
Mostantól Budapest és Szombathely között Veszprémen át kétóránként közlekednek a Bakony IC-k. A MÁV-Start tesztjelleggel autóbuszokat indít Ukk és Sümeg között az InterRégió vonatok által nem kiszolgált települések elérésére.
Győrből a Balatonra, Televonattal Szegedre
Létrejön Győr és térsége közvetlen balatoni kapcsolata, a Győr-Celldömölk-Keszthely-Balatonszentgyörgy útvonalon kétóránként napi 7 pár InterRégió vonat közlekedik.
A korábbihoz képest csaknem 30 perccel csökken az eljutási idő Győr és Balatonszentgyörgy között, a nyugat-dunántúli városok és a Balaton közötti kapcsolat számottevően javul.
Megállás nélkül közlekedik a szegedi vonalon naponta két vonatpár Budapest és Szeged között, a menetidő így 18 perccel rövidül. Kecskemétre közvetlen új vonatok közlekednek Kőbánya-Kispest és a megyeszékhely között.
A MÁV-Start a szegedi vonalon is bevezeti a Debrecen-Nyíregyháza felé már népszerűnek bizonyult Televonat szolgáltatását. Az iskolai tanítási rend szerint vasárnaponként közlekedő járatokon Flirt motorvonatok vehetők igénybe kedvezményes áron, a hagyományos 50 százalékos jegynél is olcsóbb jegytípussal, helybiztosítással.
Reggeltől estig zónázhatunk emeletes vonatokkal
A változások a váci zónázó vonatok közlekedését is érinti, a zónázó járatokat kiterjesztik a reggeli és az esti órákra is.
Várhatóan februárban állnak forgalomba a legforgalmasabb váci és ceglédi vonalon az első KISS emeletes motorvonatok. Az összes nagykapacitású jármű forgalomba állításával 2022 őszére Budapest elővárosában évente 60 millió embert szállítanak majd ilyen járművekkel.