média;

illusztráció

- Újratervezés a helyi médiában

Csupán minden harmadik ember tájékozódik Magyarországon eltérő politikai színezetű, azaz részben kormánypárti, részben független, kormánykritikus sajtótermékekből – hangzott el a Fake news után – Hogyan építsük újra a helyi médiát? Című pénteki budapesti konferencián.

A rendezvényt a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) székházában a Mérték Médiaelemző Műhely és Donáth Anna EP-képviselő szervezésében tartották. Polyák Gábor, a Mérték munkatársa úgy fogalmazott: a magyar média teljes bevételének 80 százalékán a KESMA, a közmédia és a TV2 osztozik, és csupán a maradék 20 százalék kerül a kormányfüggetlen sajtótermékekhez, beleértve a legnagyobb kereskedelmi tévének számító RTL Klubot és a piacvezető hírportál Indexet.

Donáth Anna szerint az európai döntéshozók közül egyre többen érzik tarthatatlannak az uniós jogot is sértő magyar médiahelyzetet. Többek között azt, hogy a teljes sajtót felügyelő Médiatanács kizárólag Fidesz-delegáltakból áll. A politikus ebben az ügyben levéllel fordult az Európai Bizottsághoz, a beadványhoz a MÚOSZ is csatlakozott.

Felbomlott a Lungo Drom ellen létrejött koalíció. A kilépők elégedetlenek az ORÖ új elnöke, Agócs János ténykedésével.