A teljesen automatizált szerelvényekkel működő párizsi 1-es metróvonal egyik kocsija a Louvre mögötti megállótól kezdve három állomást kihagyva továbbszáguldott - írja az MTI. Csak a Diadalív előtti megállónál fékezett le, ahol végül leszállhattak a rémült utasok.
Az RATP párizsi közlekedési vállalat szerdán megerősítette az eset tényét és "technikai incidensnek" nevezte azt, és azt írták, rövidzárlat okozta a hibát. Még ha az utasokra minden bizonnyal nagy hatással volt is az út, "biztosíthatjuk önöket, hogy nem voltak veszélyben" - közölte az RATP a Twitteren.
A cég szerint nem állt fenn annak kockázata, hogy két szerelvény összeütközik, "mert a jármű a biztonsági intézkedéseknek megfelelően megállt", azonban a szokásosnál sokkal közelebb került az előtte rendesen közlekedő másik metróhoz.
A Solidaires nevű szakszervezet felszólította az RATP-t, hogy ne alkalmazzon többé vezető nélküli szerelvényeket. Pénzspórolás céljából ugyanakkor a sok utast szállító 4-es metrót is automata üzemmódra állítják át 2020-ban. Az 1-es és a 14-es vonal után ez lesz a harmadik vezető nélküli metróvonal Párizsban.