BKV;klíma;hőség;pótlóbusz;

Az első vadonatúj Volvo, az Euro 6-os kibocsátási normának megfelelő, dízel-elektromos hajtású hibrid csuklós autóbusz halad a S

- Erősen sajnálkozik a BKV a pótlóbuszokon mért gatyarohasztó hőség miatt

A klíma menet közbeni meghibásodása kiszámíthatatlan – írják azzal kapcsolatban, hogy pénteken 40,8 fokot is mértek egy Combino-pótlón.

„Nagyon sajnáljuk, hogy ennek ellenére utasainknak nem tudtuk a megfelelő hőmérsékletet biztosítani és ezzel kellemetlenséget okoztunk” - így válaszolt a BKV megkeresésünkre azzal kapcsolatban, hogy az utasok pénteken extrém hőséggel találkozhattak a 4-6-os villamospótló buszokon.

A Népszava a Közlekedő Tömeg Egyesület Facebook-posztja nyomán számolt be róla, hogy péntek délután 12, hőmérővel bevizsgált pótlóbuszon is elképesztő forróság volt: a klímaberendezés az egyesület szerint egyik járművön sem működött, és a legalacsonyabb mért hőmérséklet is 30 fok felett járt, de volt busz, amelyen 40,8 foknál állt meg a digitális mérő kijelzője.

Kérdéseinkre - hogy miként fordulhatott ez elő; a klímaberendezések a kérdéses időpontban működtek, be voltak-e kapcsolva, és ha nem, miért; terveznek-e az ügyben felülvizsgálatot - a közlekedési társaság szabadkozva, de kitérően válaszolt.

 „Sajnos a berendezés menet közbeni meghibásodása előre kiszámíthatatlan, de azon vagyunk, hogy kivédjük az ilyen problémákat, ezért a megelőzésre törekszünk, azaz a járművek klímaberendezését rendszeresen ellenőrizzük. Amennyiben napközben meghibásodást észlel a járművezető és jelzi azt a műszaki szolgálatnak, és van klímával rendelkező tartalékjármű, a meghibásodott autóbuszt még a vonalon lecseréljük, a garázsba visszaérkező járművön pedig szakembereink azonnal elvégzik a szükséges javításokat” - írták. 

A menetközbeni meghibásodás persze előfordulhat, 

de azt nehéz elhinni, hogy a „meghőmérőzött” tucatnyi buszon- melyeket a Közlekedő Tömeg rendszám, időpont szerint is felsorolt - pont a mérés perceiben döglött be légkondicionálás.

A BKV-tól arra viszont választ kaphattunk, mi történik, ha valaki az ő járatukon, bizonyíthatóan az ő hibájukból lesz rosszul, kap hőgutát vagy szívinfarktust: utas-balesetbiztosításuk ugyan nincs, az okozott károkat azonban felelősségbiztosításukból rendezik, „a biztosítási szerződésben meghatározott kártérítési limit mértékéig.”

A társaság hozzátette, ha valaki esetleg rosszul lenne valamelyik járatukon, a járművezető „az eddigi gyakorlat szerint” azonnal hívja a mentőket, hogy az utas mielőbb segítséghez jusson.