Coca-Cola;Hit Gyülekezete;melegjogok;

Németh Sándor, a Hit Gyülekezetének alapítója és vezető lelkésze

- A Hit Gyülekezete is beszállt a plakátbalhéba

Az egyház úgy látja, abszurd, hogy a multicég beszél az emberi egyenlőségről - a kólafogyasztókat szerintük most állásfoglalásra kényszerítették a melegjogok kérdésében is.

Hitvallást tett közzé a Coca-Cola azt követően, hogy egy civil kezdeményezés nyomán több tízezren tiltakoztak a cég homoszexuális párokat ábrázoló reklámplakátjai miatt – írja honlapján a Hit Gyülekezete, ami ezután kérdéssornak álcázott számonkérést intéz a cég felé.

A gyülekezet felidézi, hogy a multicég krédójában kijelenti: "Hiszünk abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk, függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Hiszünk abban, hogy mind a hetero-, mind a homoszexuálisoknak joga van azt a személyt és úgy szeretni, ahogy nekik a legjobb. Reklámjainkban, posztjainkban, üzeneteinkben kifejezzük az általunk képviselt elveket, így az emberek egyenlőségébe vetett hitünket. Azt gondoljuk, hogy egy olyan világban, amely ezeken az értékeken alapul, mindenki felszabadultan, boldogan élhet. A szeretethez, szerelemhez való jog mindenkié".

Az egyház már azon is felháborodott, hogy a Coca-Cola egy ilyen üzenetet tett közzé „Önmagában abszurd” - írják a bejegyzésben – „hogy egy nemzetközi multicég válaszul a fogyasztóktól érkező kritikákra az emberi jogokról tart didaktikus kioktatást, de a szöveg nem csak emiatt felháborító.”

A Hit Gyülekezete szerint  a cég melegeket ábrázoló plakátjaival ugyanis 

„ … a kólaivás (vagy nem ivás) hétköznapi cselekedetből politikai-morális demonstrációvá vált. Aki Coca-Colát iszik nyilvánosan, azt a cég a reklámkampányával arra kényszerítette, hogy állást foglaljon a melegjogok mellett. Pontosan emiatt tiltakoznak a plakátok eltávolítását kérő petíció civil aláírói is”

- állítja gyülekezet. A gondolatmenet totálisan abszurd – ilyen alapon az, aki a Fidesz-kormány miatt nem hagyja el Magyarországot, az egyben állást is foglal Orbánék mellett  – ám az egyház a gondolatmenetre építkezve egy egész kérdéssort intéz a mamutvállalat magyarországi képviselői felé:

„1. A Coca-Cola szabadságról beszél, de akkor döntésével miért erőszakolja meg azon fogyasztói lelkiismeretét, akiknek más a véleményük ebben a megosztó társadalmi kérdésben?

2. A szexuális orientáció, nemi identitás különösen védett személyes adatnak számít. Miért kényszeríti a Coca-Cola az embereket arra, hogy erről a szenzitív kérdésről bármilyen nyilatkozatot tegyenek?

3. Miért idegeníti el termékétől azokat a kormánypárti fogyasztókat, akik kedvelik az üdítőitalukat, de nem szeretnének egy platformra kerülni a Coca-Colával pózoló ellenzéki politikusokkal?

4. Minden cégnek joga van ahhoz, hogy bármely fogyasztói csoport felé – így akár a homoszexuálisok felé - reklámkampányt folytasson. A Coca-Cola azonban ezt a kampányát tudatosan a legforgalmasabb közterületekre (metróállomások, belvárosi csomópontok) vitte ki. Magyarországon az alaptörvény kimondja minden ember egyenlőségét, de egyértelműen meghatározza a házasság és család fogalmát is. A Coca-Cola plakátjaival és melegpárti hitvallásával azt üzeni a magyar társadalomnak, hogy az alaptörvény jogellenes, és változásra van szükség. Sokan akarják ma kívülről megmondani azt, milyen legyen Magyarország. Ezt azonban kizárólag a magyar választóknak, és a magyar társadalomnak joga eldönteni. A magyarok harminc éve elutasították azt, hogy Moszkvából mondják meg nekik, mi a jó és mi a rossz. Miért akar most egy cég Atlantából kioktatni bennünket?” - kérdezi az egyház, párhuzamaival mintegy véletlenül a kormánypropaganda Brüsszel-ellenes kirohanásait felidézve. 

 „5. A közterületi reklámok korlátlanul elérik a gyerekeket. A szexuális intimitásban ábrázolt homoszexuális párok és egy gyerekek által is fogyasztott tömegtermék összekapcsolása megtévesztő módon beavatkozik a gyermekek személyiségfejlődésébe. Miért kényszeríti a Coca-Cola arra a gyerekeket és a szülőket arra, hogy az utcán, közlekedés közben morális meggyőződésükkel ellentétes képeket lássanak? Miért akarja a Coca-Cola a homoszexualitás támogatására csábítani a kiskorúakat? Ki jogosította fel a céget arra, hogy a szülők, pedagógusok helyett oktasson?

6. Végül még egy kérdés: A Coca-Colát világszerte bírálják azért, hogy termékei egészségre és a környezetre ártalmasak lehetnek. Tényleg jó ötlet a megalapozott kritikákkal szemben egy provokatív, agresszív és megosztó kampánnyal válaszolni?” - kérdezik közleményükben.

Szerencsére a gyülekezetnek a mozgássérült emberek ábrázolásával azért nincs gondja, nem úgy, mint a Cola-plakátok miatt a tolószékes emberek látványával példálózó Pesti Srácoknak.

Mozgássérültekkel vetette össze a homoszexuálisokat a kormányközeli lap szerzője, de köszöni, előbbiek reklámozásából sem kérne.