Miközben Európában – egész pontosan a briteknél – egy régi adatvédelmi szabály miatt a Facebook megúszta a rekordméretű GDPR-büntetést, és átszámítva alig 183 millió forintos bírságot kapott, az Egyesült Államokban már nem volt "ilyen szerencséje" a cégnek - írja a hvg.hu. Zuckerbergéket a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (Federal Trade Commission, FTC) 5 milliárd dollárra, vagyis átszámítva mintegy 1462,5 milliárd forintra bírságolta a Cambridge Analytica-botrány miatt.
Emellett a Facebook rábólintott arra is, hogy átalakítsa az irányítási struktúráját, és új szabályozást kell bevezetnie a felhasználók adatainak biztonsága érdekében. Mindez azt jelenti, hogy a közösségi oldalnak egy új, független adatvédelmi bizottságot kell létrehoznia, amely ellenőrzi, hogy adatvédelmi szempontból rendben működik-e a vállalat. A Facebook vezetőinek negyedévente kell találkozniuk a független adatvédelmi szakemberekkel, akik folyamatosan monitorozzák az oldal működését.
Emellett az egész cégcsoportnak – tehát az Instagramnak és a WhatsAppnak is – új jelentési kötelezettséget írt elő az amerikai hatóság. Ennek értelmében ha egy olyan adatszivágás történik, amely 500 felhasználónál több embert érint, 30 napon belül jelenteniük kell azt.
Az FTC emellett amiatt is megrótta Zuckerbergéket, hogy a kétfaktoros azonosításhoz a felhasználók által megadott mobilszámokat kereskedelmi célból "értékesítették". Ezt a gyakorlatot a Facebook a mai naptól megszűnteti.