Az idei évben a Ferrari teszteredményei után mindenki abban bízott, hogy végre sikerül megtörni a Mercedes egyeduralmát a Forma-1-ben. Az ezüstnyilasok a tesztidőszak első felében nem találták saját magukat, így bevetették a B koncepciót, miközben a vörösök szórták a legjobb köröket. A Renault vezetésével úgy tűnt, a középmezőny is közelebb férkőzhet az élbolyhoz, a Red Bull alatt pedig megbízhatóan muzsikált a Honda motor. Minden adott volt egy izgalmas szezonhoz.
A remény azonban hamar szertefoszlott. Mind a hét versenyt a Mercedes nyerte meg, ebből öt ráadásul kettős győzelem volt. Max Verstappen kiváló teljesítménnyel is csak a dobogóra esélyes, a Ferrari egy-egy meccslabdát kapott, Charles Leclercet azonban egy technikai hiba, Sebastian Vettelt pedig egy öt másodperces büntetés fosztotta meg a győzelemtől.
Van viszont a Forma-1-hez képest egy párhuzamos univerzum, amit MotoGP-nek neveznek. Az idei hét futamon már négy különböző győztest avattak, ebből ketten (Alex Rins és Danilo Petrucci) életük első GP-s sikerének örülhettek. Marc Márquez, a 26 éves regnáló világbajnok idén is a bajnokság fő esélyese (jelenleg vezeti is a tabellát), a spanyol idén eddig négyszer pezsgőzhetett a dobogó legtetején, Andrea Dovizioso fő riválisa pedig a szezonnyitó katari nagydíjat zsebelte be, mindössze 23 ezreddel megelőzve versenytársát, Márquezt. Ezen a futamon az ötödik helyezett Valentino Rossi is mindössze hat tizedes lemaradásban ért célba, a versenyek általában elképesztően szorosak, és ami külön üdítő hír, hogy a nem gyári csapatok sincsenek annyival lemaradva, mint a Forma1-ben. Jack Miller a Pramac Ducatival, a 19 éves újonc Fabio Quartararo pedig a Petronas Yamahával állhatott fel a dobogóra Amerikában, illetve Franciaországban. A hat nagy gyártó közül a Honda, a Ducati, a Suzuki, illetve a Yamaha szinte teljesen egy szinten van, de a még csak harmadik éve tag KTM is szépen zárkózik az élbolyra, Pol Espargaro a tavalyi szezonzáró versenyen dobogót szerzett az osztrák gyártónak.
A futamok tehát hiába mérföldkövekkel izgalmasabbak, mint a négykerekűek királykategóriájában, a számok alapján így is a Forma-1 az egyeduralkodó. Nézőszámokat tekintve a száguldó cirkusz helyszíneire tavaly valamivel több, mint négymillió ember látogatott ki, a MotoGP-ben ez a szám 2,8 millió néző. Spielbergben, Ausztriában rendeznek nagydíjat mindkét kategóriában, az állójegynél az F1 leheletnyivel drágább (105 és 102 euró péntektől vasárnapig). A pálya végén lévő T10-es szektornál viszont az F1-re majdnem kétszer annyiba kerül egy ülőhely, mint a MotoGP-re (309 és 177 euró péntektől vasárnapig). Magyarországon még szembetűnőbb a különbség, ugyanis a Kanadai Nagydíjat annak ellenére, hogy az M4 Sport helyett a Duna TV-n közvetítették, így is 400 ezren kapcsoltak oda a futam napján a csatornára, a MotoGP-s adások viszont nem tudnak odaérni a legjobban nézett műsorok közé.
Rossi és Márquez keresték a legtöbbet tavaly (10 és 11,5 millió euró), az F1-ben viszont Vettel és Hamilton (bár nem hivatalosak az adatok) nagyjából 40-40 millió euróval lettek gazdagabbak. A Ferrari nagyjából 430 milliót fektet bele évente aktuális konstrukciójába, ebből 2018-ban 165,1 millió eurót kapott vissza 2018-ban a Formula One Managementtől. A MotoGP költségvetése azonban nem publikus, de annyi bizonyos, hogy jóval alatta vannak ezeknek a számoknak.
Megsüvegelendő, hogy a MotoGP szintén telt házas futamokat produkál a Forma-1 mellett, viszont jóval olcsóbb anyagilag. Magyarországon kevésbé népszerű, mint a száguldó cirkusz, viszont a futamok izgalmasabbak, drámaiabbak, a versenyzők szinte csak magukra vannak hagyatva, nem véletlenül nevezte őket Adrian Newey, a Red Bull főtervezője a motorosokat szuperhősöknek.