Nem volt következetes a Boeing kapcsolattársa a légügyi szabályozással, a vásárlókkal és az utasokkal – idézi a hvg.hu a cég elnök-vezérigazgatójának nyilatkozatát.
A Boeing vezetője elismerte, hogy cége hibát követett el a 737 MAX típusú gépekkel kapcsolatban, és időbe telik a bizalom visszaszerzése két személyszállító gépük lezuhanása után.
Denis Muilenburg, a vállalat elnök-vezérigazgatója úgy fogalmazott, a cég kapcsolattartása a légügyi szabályozással, a repülőket megvásárlókkal és az utazókkal „nem volt következetes, és ez elfogadhatatlan”. Az amerikai légügyi hatóság azért hibáztatja a vállalatot, mert több mint egy évig elhallgatta előtte, hogy a típus gépeiben a pilótafülke riasztóberendezése nem működik, mégpedig szoftverhiba miatt.
A 737 MAX gépeket átmenetileg kivonták a forgalomból azután, hogy március 10-én a felszállás után szinte azonnal lezuhant az etióp légitársaság Boeing-gépe, és öt hónappal korábban balesetet szenvedett az indonéziai Lion Air szintén Boeing 737 MAX gépe. A két katasztrófában 346 ember vesztette életét. A Boeing vezetése már másfél éve tudott a 737 MAX repülőgépek típushibáiról, de hallgatott róluk - írta korábban a The Wall Street Journal. A lap értesülései szerint a gyár vezetői már az első modellek gyártása után észlelték a problémákat, de nem jelezték a szövetségi légügyi hatóságnak (FAA). Az indonéziai Lion Air légitársaság gépének tavaly októberi katasztrófája után is csak néhány légitársasággal és néhány pilótával osztották meg az információkat, de akkor is csak részlegesen - állította az amerikai lap..
Muilenburg abban bízik, hogy a szoftver májusban befejezett frissítése utánmég ebben az évben visszakerülhet a típus a forgalomba.