Tavaly április és idén március között ötmilliárd forintot ért el a ránctalanítást, illetve liftinges hatást ígérő krémek forgalma – közli a Nielsen nevű piackutató. Ez forintban 9 százalékos, mennyiségben 3 százalékos bővülés, ami 865 ezer liter krémet, szérumot vagy olajat jelent.
A kimondottan arcápolásra szolgáló termékek – például krémek, szérumok és maszkok - értékforgalmának kétharmadát az anti-ageing- vagy lifting-hatású termékek adják. A vizsgált időszakban több mint hárommillió darab ilyen termék került a kosarakba. Ez 7 százalékos bővülés az előző év azonos időszakához képest.
Az „örök fiatalság” titkát a vevők leginkább a célzott hatású arckrémekben látják. Ezek közé sorolható az értékbeli forgalom négyötöde, ami közel százezer liter kence. Ezt követik a koncentrált hatóanyagokkal és intenzívebb hatással kecsegtető anyagok. Ezekből tizedével több fogyott félmilliárd forint értékben, ami közel ötezer liter „csodaszer”. A liftinges vagy ránctalanító hatású arcmaszkokból félmillió kelt el. Ezek forgalma több mint negyven százalékos növekedéssel meghaladta a 200 milliót.
Az értékbeli forgalom hatvan százalékát nappali, valamivel több mint egynegyedét pedig az éjszakai krémek teszik ki. A szem környékét ápoló liftinges megoldások a forgalom egytizedét adják.
Hasítanak a krémek és maszkok, ugyanakkor például az ampullák/párnácskák értékbeli forgalma is egyötödével ugrott az elmúlt 12 hónap során – idézik Dászkál Fruzsinát, a Nielsen piackutatási elemzőjét.
Az értékesítés mintegy kilenctizede drogériák bonyolították. Az öregedésgátló arcápolók összesített értékbeli forgalmának közel kilencven százalékát gyártói márkák teszik ki – állapítja meg a piackutató.