Mint azt a kormányszócső Magyar Nemzet megírta: Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter december végéig adott határidőt az Airportnak arra, hogy lebontsa a jelenleg a fapados járatok utasai által használt „bádogterminált”. A kormány Fürjes Balázs államtitkár közvetítésével egy 77 pontos követeléscsomagot is átnyújtott a repülőtér üzemeltetőnek, és a miniszter „komoly szankciókat” is belengetett, ha a BA „gondatlan a saját tulajdonával”– fogalmazott a miniszter. Az igazság az, hogy a repülőtér területe nem a BA saját tulajdona, azt csak koncesszióba kapta. Az ügyben megkerestük a Budapest Airportot, ám nem kívántak reagálni, csak annyit közöltek, hogy folyamatosan tárgyalásban vannak a kormánnyal.
Azt már korábban közzétette a repülőtér-üzemeltető, hogy terveiben szerepel a bádogterminál lecserélése, és egy modern utasforgalmi épület felhúzása. Ám a hármas terminál néven illetett 220-230 milliárd forintos fejlesztés 2024-re valósulna meg, az idén csak az épület tervei készülnek el. Azaz jelenleg a kormány nagyjából azt a csodát várná el a Budapest Airporttól, hogy rekordgyorsasággal előrehozza az öt évre tervezett fejlesztést, az pedig talányos, hogy miért lett hirtelen ennyire sürgős a bádogterminál megszüntetése. Mint ismeretes, 2012-ben, a Malév csődje után a Ferihegy 1-ről átköltöztetett fapados járatok miatt kellett először sátrakat, majd felül bádogfedéllel ellátott terminálokat kiépíteni. Jogilag a kormányt semmi sem tartja vissza attól, hogy ténylegesen írásba is foglalja, amivel most fenyegetőzik. Ebben az esetben sem áll meg az élet a repülőtéren, legfeljebb kicsit lelassul: ha ugyanis a kormány rendeletben megtiltja a terminál használatát, úgy van rá mód technikailag – például buszokkal –, hogy az utasok eljussanak a váróteremből a kifutón álló repülőgépekhez, ám így lassulhat a repülőtér forgalma, illetve többet kell várakozni a gépeikre, és könnyen lehet, hogy ha a fapadosok nem 25-30 percenként tudnak fordulni, úgy valamivel kevesebb járat indulhat, illetve drágábban.
A repülőtér üzemeltetését több lépcsőben, több mint 500 milliárd forintért adták koncesszióba 75 évre. A BA befektetői már egy jó ideje a kormányzati nyilatkozók célkeresztjében vannak, kezdve azzal, hogy Budapest Airport nagyobb részét még a Gyurcsány-kormány adta „bérbe”. Arról mélyen hallgatnak, hogy a maradék állami részesedést 2011-ben az Orbán-kormány értékesítette. Legutóbb Tarlós István főpolgármester kampányát figyelhettük, aki a ferihegyi zajterhelést kifogásolta, megpendítve, hogy a fapados terminált át lehetne telepíteni máshová. Karácsony Gergely baloldali főpolgármester-jelölt is úgy nyilatkozott, hogy lehetne más helyet keresni a fapados terminálnak, ám az ügyben azóta sem történt semmi. Napokban viszont Tarlós István bejelentette, hogy a BA-val és Palkovics László innovációs miniszterrel karöltve döntés született, hogy megszüntetik az éjfél és hajnali öt közötti járatokat Budapest felett. Igaz, a jogszabály eddig is csak 6 gép mozgását engedélyezte ebben az időszakban, ám szakmai berkekből úgy tudni, hogy ez csak Budapestre vonatkozik, ugyanakkor az éjszakai repülők választhatnak más útvonalat a fel és leszálláshoz, azaz ezután a fővárosiak helyett a vecsésieknek vagy más reptérközeli települések lakóinak lehetnek zajosabb éjszakáik.