A misztikában a 77-es szám az igazi mesterszám, amely a kreatív gondolkodást jellemzi. Ha volt is ilyen képességük az Orbán-kormányoknak - amiről egyáltalán nem vagyunk meggyőződve -, akkor mára minden bizonnyal már cserben is hagyta őket. Pontosan ennyi pontból álló követeléslistával fenyegették meg ugyanis a Budapest Airport (BA) Zrt. külföldi tulajdonosait, hogy teremtsenek rendet a Ferihegyen, és - Fürjes Balázs államtitkár szavaival - „a lehető legnyersebb formában egyértelművé tették”, hogy ha ez nem történik meg, akkor komoly szankciókra számíthatnak.
Látszólag a fő célpontok azok a várakozó helyiségek, amelyekben - csökkenő számban - a fapados légitársaságok utasai tartózkodni kénytelenek. Ezek a cégek a repülőtér forgalmának több mint felét adják, és nem véletlen, hogy a kormányzati kommunikáció bugyrából a Budapest népszerűsítésére szánt másfél milliárd forint nagy részét a fedélzeti kiadványaikban költik el hirdetésekre. De a kormánykörök folyamatosan belekötnek a BA Zrt. működésébe. Figyelmen kívül hagyják, hogy a cég a következő öt évben hozzávetőleg 224 milliárd forintot szán a légikikötő fejlesztésére. Új terminál is épül. A szankciók meglebegtetése így teljesen felesleges.
A NER is a hét fő bűn legundorítóbbjába esik, abba, amelyet mások javai, jóléte vagy hírneve vált ki. Ferihegyet - 13 millió utas véleménye alapján Kelet-Európa legjobbját - Orbánék visszavennék, de a privatizációs szerződés értelmében 2080-ig ezt nem tehetik meg. 840 milliárd forintjuk pedig nincs arra, hogy megvásárolják, így vágyálom Gulyás Gergely miniszternek az az óhaja, hogy „annak örülnénk, ha olyan tulajdonosa lenne a reptérnek, aki fontosnak tartja a reptér fejlesztését, és akinek az a célja, hogy a magyar reptér versenytársa legyen, vagy még ki is tűnjön a régiós repterek közül, de ennek nyomát nem látjuk a jelenlegi tulajdonosnál.”
Nem mondta ki, de a hírek szerint Mészáros Lőrincre gondolt. A kormány régóta azon mesterkedik, hogy a CEU-recept alapján a BA Zrt. üzemeltetőit is elüldözze. A harc folytatódik.