A Rogán Antal irányítása alatt álló Miniszterelnöki Kabinetiroda a napokban adott újabb 10 milliárdos megbízást az állami kommunikációs munkákat lebonyolító New Land Media Reklám Szolgáltató és Kereskedelmi Kft., szúrta ki a Közbeszerzési Adatbázisban a G7.hu. A megbízás mérete annyira nem meglepő - legutóbb is épp ekkora, csillagászati összegre szerződtek le -, az időzítése azonban igen. Az előző tízmilliárdos keretről ugyanis kevesebb mint három hónapja szerződtek, vagyis úgy tűnik,
Ez többek közt annak a kampánynak is a közpénzen fizetett költsége, ami a Fidesz néppárti felfüggesztéséhez vezetett. A 10 milliárdos keret még a szokásosnál is gyorsabb felhasználása a portál szerint éppen a botrány miatt történhetett, hiszen a Soros György és az Európai Bizottság EPP-s elnöke, Jean-Claude Junker arcképével díszített plakátok cseréje is megdobhatta a kiadásokat, és nem lenne meglepő, ha az új – részben az ismert internetes mémpárral illusztrált – kampányt is a tervezettnél gyorsabban kellett volna összerakni.
Az első kormányzati plakátkampányról még 2016 végén kötött szerződést Rogán Antal tárcája, azóta pedig összesen – a mostani 10 milliárddal együtt – 66,6 milliárd forintot szánt a kormányzat ilyen célokra. Viszonyításként, ez megfelel például az Országos Mentőszolgálat másfél évnyi költségvetésének, és nagyjából 4 milliárddal annál is több, mint amennyit 2018-ban - az úgynevezett "Családok Évében" - a gyesre betervezett a kormány. A hatalmas összeg azonban naponta csak 65 millió forintot jelent, azaz kevesebb mint kétharmadát a mostani költésnek.