Az adatok szerint október végéig a járatok összesített késése 14 millió perc volt, ami 26 évet tesz ki, ami 53 százalékkal több, mint a tavalyi szint. Alexandre de Juniac hozzátette, ez nemcsak európai probléma, Kínában és a Perzsa-öbölben is képtelenek lépést tartani a forgalom bővülésével a repülőterek és a légiforgalmi-irányító szolgálatok - írta az Airportal.
A IATA kutatása szerint az utasok 70 százaléka túlzsúfoltnak érzi a repülőtereket, a szervezet elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy például Sao Paulóban, New Yorkban, Frankfurtban, Londonban, Lagosban, Addis Abbabában, Bangkokban és Sydney-ben sem éri el a repülőtéri kapacitás a szükséges szintet. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség javaslata szerint a légikikötők folyamatos fejlesztése mellett a megoldás a résidők jobb kihasználása, az üzemelés digitalizációja, és a privatizáció lassítása lenne.