A 2013-as ötlet óta hat év telt el és még mindig építési terület a Kőbányai úti Eiffel Műhelyház, ahol 2009-ig többek között mozdonyokat javítottak. A megújuló előcsarnokban is lesz egy gőzmozdony a múltra emlékezve, a büfét egy étkező kocsiból alakítják majd ki. A tegnapi bokréta ünneppel összekötött bejáráson mind a két rekvizitumot meg lehetett tekinteni. Az épületben helyet kap majd egy négyszáz főt befogadó színházerem, mobil nézőtérrel, próbatermek, raktárak és az Opera gyártóbázisa.
Az Eiffel Műhelyház vezetőtervezője, Marosi Miklós építész szerint nem akarnak egy Ybl Miklós által tervezett palotával versenyezni, hiszen a műhelyház egy ipari műemlék. A mostani tervek szerint a teljes beruházás jövő év végére készül el, előadást már jövő tavasszal lehet majd tartani.
Az Opera főigazgatója, Ókovács Szilveszter lapunknak elmondta: a jövőben az Opera beruházásairól a most kinevezett Baán László miniszteri biztossal konzultál. (Baán pénteken nem volt jelen az épületbejáráson.) „Annak örülök, hogy egy szakember ránéz a dokumentumokra, bár folyamatosan ellenőriznek bennünket” – tette hozzá a főigazgató.
A költségekről annyit mondott: az Eiffel Műhelyház költségeit igyekeznek harmincmilliárd forint alatt tartani. Az árak növekedése miatt a jelenleg rendelkezésre álló keretből 6-8 milliárd hiányzik, ezt az igényt beterjesztik majd a kormányzatnak.
A beruházás költsége jelenleg 21 milliárd forintnál jár, tavaly ősszel még csak 18,3 milliárdról esett szó.