- Amikor a kormány eldöntötte, hogy támogatni fogja a kisvasutak fejlesztését, akkor az elsők között jelentkezett be a kemencei múzeumvasút. Az 1990-es évek végén egy árvízben elmosott vasutat szerették volna a támogatásunkkal helyreállítani, ezt a helyi képviselő-testület lelkesen támogatta - mondta a Népszavának Révész Máriusz. A beruházás összege mintegy 700 millió forint lett volna. A kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztost arról kérdeztük, miért állt el végül a kormány a Csarna-völgybe tervezett kisvasúti beruházástól.
- A híradásokkal ellentétben nem új vasút építéséről lett volna szó, hanem egy működő, de elpusztult vasútvonalat állítottunk volna helyre, ahol megvannak hidak, állomásépületek, ott vannak még a talpfák is, érdekes, hogy még több helyen a vagonok, a csillék is láthatók az erdőben, ott maradtak az árvíz után fent a hegyen, mert a tönkrement sínek miatt nem lehetett lehozni őket - mondta Révész Máriusz.
A kormánybiztos szerint a vasút elleni tiltakozás „minden eleme nem fedte teljes mértékben a valóságot, érdekes volt maga a megfogalmazás is, a „közkedvelt kirándulóhely”, ugyanakkor „érintetlen Csarna-völgy”, amiben már az ötvenes években megszűnt a kisvasút, miközben, mint mondtam, egészen a 90-es évek végéig működött ez”. Egy dologban „a tiltakozóknak azonban tényleg igaza van: ha helyre is állítjuk ugyanis a Csarna-völgyi kisvasutat, annak a végállomásán nem lenne semmi, még a legközelebb elérhető Nagyhideg hegyi turistaházhoz is több kilométert kellene erdőben gyalogolni”. A Fidesz képviselője szerint „a tiltakozásokkal végül tényleg sikerült olyan hangulatot teremteni, hogy az agrárminisztérium úgy látta, a békesség kedvéért, illetve az előbb említett okok miatt ennek a kisvasútnak az újjáépítésétől eltekintsen.
A helyi vasútbarátok biztosan nagyon elkeseredtek és a települést sem érinti jól a döntés, mert Kemence a szlovák határ miatt kicsit elzárt helyzetben van és a helyiek a kisvasút újjáépítésétől remélték a turizmus fellendülését”. A kormánybiztos úgy vélte, a tiltakozók nagy része valószínűleg nincs tisztában azzal, hogy néz ki most a völgy, „talán az erről készült képeket sem látta, ők valószínűleg joggal alakították ki magukban azt a véleményt, hogy ennek semmi értelme nincs”.
Mint a kormánybiztos fogalmazott, „ez sok helyen igaz más esetben is Magyarországon, itt érdekes módon nehéz olyan beruházásokat megvalósítani, legyen az sípálya, kerékpáros pálya, ami a természeti környezetet érinti, miközben a környező országokban, Szlovéniában, Ausztriában, Csehországban, Szlovákiában ezek működnek gond nélkül, ott össze lehet egyeztetni a működési szempontjaikat a természetvédelemmel”. (Most idehaza arra készültek például tervek, hogy nem természetvédelmi területeken erdei kerékpár pályákat alakítsanak ki. ) A kormány képviselői most leülnek az érintettekkel, szóba kerülhet, hogy Királyháza felé menjen a vasút.