Facebook;sorosozás;

- Már a Facebook szerint is Soros-bérenc az, aki kritizálni merészeli

Van közös a magyar kormányban és az egyik legnagyobb közösségi oldal vezetésében: ha hibázik, mindkettő Soros Györgyre kezd mutogatni.

A Facebook felvett egy PR-céget, amelyik azzal próbálta lejáratni a közösségi oldalt kritizálókat, hogy Soros Györgyhöz kötötte őket - írja a New York Times cikkében.

A közösségi oldalnak azért volt szüksége a PR-ra, mert az utóbbi időben egyre több szó esik arról, mennyire nem tiszteli felhasználói privát-szféráját. Nem csak populista manipulációnak és gyűlöletkeltésnek enged teret a közösségi oldal, de egymás után buknak ki az újabb és újabb adatlopási botrányok és üzleti célú ferdítések, amiknek hála, az Egyesült Államokban például már minden negyedik felhasználó törölte fiókját.

A Facebook vezetése ezeket a kritikákat szerették volna menedzselni, de ezzel párhuzamosan vissza is akartak vágni a kritikusoknak, írja a cikket kiszúró 24.hu. Az utóbbi időben ezért egyre többet alkalmazták a Definers Public Affairs nevű washingtoni PR-céget.

A céget republikánus elemzők alapították, és az úgynevezett opposition researchre specializálódtak.

A Definers egyik taktikája az volt, hogy más techcégekről - így a Google-ról és az Apple-ről - kritikus cikkek tucatjait jelentették meg, hogy eltereljék a figyelmet a Facebookról. A cikkek a NTKNetwork.com nevű oldalon jelentek meg, ami úgy néz ki, mint egy híroldal, de valójában a PR-cég csinálja. A konzervatív internetes portálok elfogultsága és hiteltelensége ellenére is rendszeresen szemlézik az NTK-t. A másik taktika az volt, hogy

arra kezdtek utalgatni, Soros György áll a Facebook elleni kritikák mögött, aki egy átfogó Facebook-ellenes hadjáratot szervez.

Az újságírókat arra presszionálták, hogy Soros és a közösségi oldallal kritikus szervezetek üzleti kapcsolatait vizsgálják. Minden egyes alkalmat felemlegettek, ha egy olyan civil szervezet fogalmazott meg bírálatot a közösségi oldallal szemben, amelyik valaha nyert már mondjuk a Nyílt Társadalom Alapítvány valamely pályázatán.

Mint kiderült, a cég vezetése már 2016-ban észrevette, hogy az akkori amerikai választások befolyásolására Oroszország álhírekkel árasztotta el a közösségi oldalt. Mikor azonban vizsgálatot indított az ügyben a cég biztonsági főnöke, az ügyvezető gyakorlatilag árulónak nevezte őt. A Facebook ezután inkább a következmények elhárítására fordította energiáit megoldások keresése helyett.

Nők tömege tüntet csipkés bugyija megmutatásával, még az ír parlamentben is, hangsúlyozva: mindegy, milyen fehérneműt vesznek fel, attól az erőszak még erőszak marad.