Az indonéz hatóságok már nem kutatnak tovább az október végén tengerbe zuhant Lion Air Boeing 737 MAX 8 áldozatainak földi maradványai után - írja az airportal.hu. 189-en utaztak a szerencsétlenül járt repülőn - mindössze 196 testrész maradt utánuk, melyekből eddig nem egészen 80 embert sikerült azonosítani.
A hatóságok tovább keresik a pilótafülkében zajló kommunikáció és hangjelzések rögzítéséért felelős feketedobozt. Az egység jeleit nemrég még észlelték, ám az nem sokkal később elhallgatott. A hatóságok korábban azt feltételezték, hogy a készüléket a térségben igen erős tengeri áramlatok akár 1 méter mélyre temették, ezért szűnt meg a jel, de az is lehetséges, hogy a jeladó megsérült. Úgy tudni, egy kotróhajóval folytatják a felkutatását.
A legnagyobb méretű, eddig kiemelt roncsdarabok a repülőgép egyik leszakadt főfutóműve és az egyik hajtómű részei voltak. Megtalálták ugyanakkor a repülési adatokat rögzítő másik feketedobozt, melyből az indonéz közlekedésbiztonsági tanács (KKNT) vezetője, Soearjanto Tjahjono szombati közlése szerint
A gépen már annak előző négy útja során is érzékeltek hibákat, a repülőgép rossz sebesség és magasságértékeket jelzett ki, az utasok pedig a repülés egyes szakasziban hullámvasút szerű repülésre panaszkodtak. Az utolsó repülés előtt ezért karbantartáson is átesett a repülő - azonban a jegyzőkönyvek szerint ez nem oldotta meg a problémát.
Hogy mi történhetett pontosan, arról még nem nyilatkoztak a hatóságok, ám a kiadott figyelmeztetések alapján sejthető. Ezekben arra hívják fel az üzemeltetők figyelmét, hogy a repülőgép egyik műszere - egy állásszög jeladó - meghibásodása okozhat életveszélyes helyzeteket.Ha a repülőgépet kézi vezérléssel a pilóták repülik, a vízszintes vezérsíkok állásszögének megváltoztatásával
A jelenséget más hibajelzések is kísérhetik. Ha a pilóták nem megfelelően reagálnak, a repülőgép magasságot veszíthet.