privatizáció;Olaszország;népszavazás;tömegközlekedés;

- Érdektelenségbe fullad a római tömegközlekedés privatizációjáról szóló népszavazás

Vasárnap délig a jogosultak kevesebb mint 5 százaléka voksolt. Nem csoda az érdeklődés hiánya, a népszavazás eredménye ugyanis nem kötelezi semmire a város vezetését.

Este nyolc óráig várják az urnákhoz az olasz főváros lakosait a római tömegközlekedés privatizációjáról zajló népszavazásra, amelyen vasárnap délig a jogosultak 4,82 százaléka vett részt - írja az MTI. 

Az alacsony részvétel miatt várhatóan érvénytelen lesz a referendum.

Az érvényességhez legalább a jogosultak egyharmadának részvétele szükséges. Ám nem csoda, hogy a kutya sem kíváncsi az egyik parlamenten kívüli párt által kiharcolt népszavazásra, az ugyanis mindössze konzultációs jellegű, vagyis a lakosság véleménye nem kötelező érvényű a főpolgármesteri hivatal számára.

Az urnákhoz várt 2,4 millió rómainak két kérdésre kellene válaszolnia igennel vagy nemmel:

  • akarja-e, hogy az olasz főváros önkormányzata privatizálja a tömegközlekedést, és

  • támogatja-e, hogy a főváros engedélyezze az internetes applikációkkal működő közösségi közlekedés terjedését.

Az olasz főváros tömegközlekedésének több mint 80 százalékát az Atac római városi közlekedési vállalat üzemelteti. Az 1909-ben alapított, 100 százalékos önkormányzati tulajdonban álló vállalatnak több mint 11 ezer dolgozója és 1,3 milliárd euró adóssága van. A felmérések szerint a tömegközlekedés kiemelten rossz működését Róma lakosai a város első számú problémájának tartják a hasonlóan rosszul üzemeltetett köztisztasággal együtt.

A síita tálibok ellen egy szunnita milícia vette fel a harcot, tovább élezve a konfliktus etnikai oldalát.