;

Facebook;kormányzati kommunikáció;migránsozás;

Illusztráció

- Tarlós helyett is csak a migránsozással törődik a kormány

Dübörgött a propaganda és az agymosás a kormány Facebook-oldalán, írja az Átlátszó, miután egy hónapig figyelték a "Magyarország kormánya" profilon közzétett tartalmakat.

161 ezer ember követi a kormány munkásságát Facebook-on. Ez hazai viszonylatban egy közepesen magas szám: a Népszava Online-t például 30 ezren követik a közösségi oldalon, míg Hosszú Katinkát félmillióan. A kormány 109 bejegyzést tett közzé októberben, ezek aránya az Átlátszó szerint a következőképpen alakult:

  • 47% migránsozás;

  • 33% tervek és eredmények;

  • 11% ünnepi tartalom;

  • 5% kárpátaljai magyarság;

  • 3% nyugdíjprémium;

  • 2% ellenzék lejáratása;

  • 2% hajléktalanság;

  • 2% szemét-krízis;

  • 1% brexit;

  • 1% főpolgármester-választás.

Ez alapján megállapítható, hogy Tarlós István gyakorlatilag nem érdekli a Fideszt.

Kommunikációjában a kormány - az eddigiekhez hasonlóan - szinte mindent a migránsozásra tesz fel.

Soros György is csak háromszor került említésre. Ellenben annak az állításnak valamely variációja, hogy az Európai Unió bevándorlás-politikájától csak Orbán Viktor mentheti meg a magyar nemzeti identitást, 37-szer bukkant fel.

A második kedvenc témája a kormányzati Facebook-adminoknak az Orbán-kormány elért eredményei és tervei. A legjobban hangzókat szisztematikusan hetente lehozzák, így októberben háromszor is elbüszkélkedtek az egyébként nyári CSOK-bővítéssel és a szeptemberi nyugdíjprémium-ígérettel. A maradék posztokban olyan kiforgatott növekedési adatokkal dicsekszik a kormány, mint például a növekvő átlagkereset. A példánál maradva: ez papíron ugyan igaz, de a gyakorlatban csak a jövedelmi olló szélesebbre nyílását takarja egy olyan országban, ahol az emberek harmada él létminimum alatt. Arról nem is beszélve, hogy még ez az átlagbér sem éri el a nyugat-európai átlag felét sem.