közlekedés;MÁV;

Illusztráció

- Ezért késhettek el sokan a hosszú hétvégén

Sok InterCityn elfogytak a helyjegyek az elmúlt néhány napban.

A hosszú hétvége alatt 50 InterCity- és EuroCity-vonatra fogytak el indulás előtt a másodosztályú helyjegyek. Ilyenkor szabály szerint nem lehet felszállni az adott vonatra, hanem más eljutási lehetőséget kell keresnie az utasoknak – közölte a Facebook-oldalán a Közlekedő Tömeg, hozzátéve: ezzel akár 3 órás késést is okozhatott a vasúttársaság annak a több ezer embernek, aki IC-vel akart utazni az elmúlt néhány napban.

Mint írják, sokan akkor is felszálltak a vonatokra, ha már sehol nem lehetett jegyet kapni rá, a jegyvizsgálótól ilyen esetben is lehet helyjegyet vásárolni, ám ekkor 500 forint pótdíjat is ki kell fizetni a jegy árán felül.

„Amennyiben mégis sikerült helyjegyet vásárolnia az utasoknak, akkor sem lehetnek biztosak afelől, hogy egy InterCity-színvonalú járműben fognak utazni. Egyes vonatok kapacitását ugyanis az elővárosi forgalomból ismert, vasporos, kényelmetlen, elavult kocsikkal igyekszik bővíteni a vasúttársaság, ám ezen járművek hosszabb utazáshoz szinte elviselhetetlenek”–fűzték hozzá.

A bejegyzésben kiemelik: ahhoz, hogy elegendő férőhely legyen a vonatokon, megfelelő számú vasúti kocsira van szükség. A MÁV-Start elegendő járművel rendelkezik, ám – a Közlekedő Tömeg gyűjtése alapján – az InterCity- és EuroCity-kocsik csupán az 56 százalékát, azaz alig több mint felét adják naponta forgalomba, ez az elvárhatónál 40 kocsival jelent kevesebbet.

Információik szerint a nem közlekedő kocsik jelentős része karbantartásra vagy felújításra vár, ezek elvégzésének legnagyobb hátráltatója pedig az IC+ projekt, mely leköti a Szolnoki Járműjavító munkaerő-kapacitásának jelentős részét. Ebben a projektben 100 vasúti kocsi építését tervezik, ám – mint írják – eddig mindössze 2,5 kocsit gyártottak le.

Egy időre lezárták a budai alsó rakpart egyik szakaszát.