pizza;Nielsen;

Illusztráció

- Ha Ön sem tud aludni, amíg nem ismeri Magyarország fagyasztott pizza fogyasztását, nem kell tovább várnia

A Nielsen piackutató szerdai közleménye szerint az első félévvel zárult időszak fogyasztása az előző 12 hónaphoz képest értékében 17 százalék, mennyiségében 12 százalék bővülést hozott.

18 millió

fagyasztott pizza fogyott Magyarországon 2017 júliusa és 2018 júniusa között - derül ki a Nielsen MTI-hez eljuttatott közleményéből. Ez azt jelenti:

Az elmúlt évben 6 ezer tonna fagyasztott pizza fogyott 8 milliárd forint értékben.

A forgalom egyenletesen nő, szezonalitást nem mutat, de területi különbségek megfigyelhetők:

A forgalom 42 százalékát a főváros és környéke adja.

A felmérés alapján a termékek 68 százalékát diszkontok és a szupermarketek értékesítik.

A fagyasztott pizzák népszerűsége a kényelmi termékek iránti keresletet jelzi a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője szerint. Hajnal Dóra hozzátette, hogy a "sajátmárkás" készítmények forgalma tavaly utolérte a gyártói márkákét, mindkettőből csaknem ugyanannyi fogyott a vizsgált időszakban.

Hetek óta tiltakoznak a gazdák az alacsony felvásárlási ár miatt, ám nem mindenért a feldolgozók felelősek.