„Köd előttem, füst mögöttem, nélküled csavargó lettem. Nélküled csavargó lettem, mindenemet elvesztettem” – akár csak egy magyar népdal, gondolhatnánk e sorokról, és a Bohemian Betyars számos más szövegéről is. A világzenei együttes azonban nem csupán a magyar, de balkáni és cigány dallamokból is merít, s zenéik a pszichedelikus és a punk műfajok között mozognak. Bár a meghatározások, és kategóriák mindegyikét könnyedén ledobja magáról a zenekar az első akkord felhangzása után. Így volt ez csütörtök este is, amikor a percek alatt tömeggel megtelt Petőfi Rádió – Telekom Volt Fesztivál Színpad fa padlója dübörgéstől zengett: a közönség egyszerre pogózott vadul, s ropott általános iskolai néptáncórákról felsejlő lépéseket.
A koncertre érkezők tökéletesen reprezentálták a Sziget Fesztivál közönségét, tíz évestől a hatvan feletti korosztályig mindenki megfordult, és ugrált kettőt-hármat a fiúk muzsikájára. Ők pedig angol és magyar dalaikkal, nagy sejehuja felkiáltásaikkal, bámulatos gitár és hegedűjátékukkal szórakoztatták a végig lelkes, egyre bővülő tömeget. Akik egyértelműen tudták, olyan nincs, hogy nem táncolsz, ha magyar nótát – vagy bármi ahhoz hasonlót – hallasz.
Felvetődhet azonban a kérdés, mitől olyan népszerű a formáció külföldön is: elég volna hozzá némi balkáni dallamvilág? A válasz bizonyára meglehetősen összetett, ugyanakkor az is egyértelmű, kevés olyan együttes van, amely a nagykoncert előtti idősávban játszik a Szigeten, s ekképp kiszabott ideje végéhez közeledvén bejelenti: most pedig jöjjön a Bohemian Gorillaz. Mire a rá következő percekben a hegedűs, Palágyi Máté gorillapózban, az állat hangjait kiadva ugrálja be a színpadot, fergeteges hangulatot keltve, s mindenkiben megerősítve: a fiúk nem csupán betyárok, ők aztán valóban bohémek.