Szekszárdon a korrupció miatt már összeomlott a szemétszállítás – írta a Facebook-oldalán Hadházy Ákos független (volt LMP-s) képviselő egy felháborodott helyi férfi bejegyzése alapján.
A szekszárdi lakos a Facebook-posztban arról számolt be, hogy csütörtökön már a kommunális szemetet sem vitték el tőlük, nemhogy a szelektívet. „Lassan belefulladunk a szemétbe” – tette hozzá.
„Felhívtam az Alisca Terrát (17 percig csörgettem csak őket, mire elértem valakit!!!), ahol egy nagyon készséges Úr elmondta, hogy nincs kocsijuk, mert állandóan elromlanak. Úgyhogy nemhogy a szelektívet, de a kommunális szemetet sem tudják már sokszor elvinni. Nagyon kellemetlenül érezte magát, mert nem látja, hogy megoldódna a közeljövőben a probléma” – fogalmazott a férfi, feltéve a kérdést, hogy nem kellene-e a városvezetésnek vagy a polgármesternek tennie valamit az ügyben.
„A szándék világos: tegyük tönkre az egészet”
„A mellékelt poszt egy felháborodott polgártól származik de már mindenki látja, mekkora a baj. A szándék világos: tegyük tönkre az egészet, hogy aztán Mészáros és Garancsi megvásárolhassa” – ezt már Hadházy Ákos írta a fenti bejegyzésre reagálva. A korábbi LMP-társelnök hozzátette: a szekszárdiak nagyon fel vannak háborodva a várost beborító szemét miatt, illetve a hulladék szállításhoz kapcsolódó számlák, befizetések miatt. A legtöbben azt teszik szóvá, hogy hónapokig nem kaptak a szolgáltatótól számlát, majd össze-vissza érkeznek a befizetésre való felszólítási levelek. Még olyanok is kapnak számlafizetésre felszólítást, akik pénzintézeten keresztül, csoportos beszedéssel, átutalással fizetik a tartozásukat. Mint írta, a szekszárdiak arról is beszámoltak, hogy az ügyfélszolgálatnál sem kaptak érdemi választ egyik kérdésükre sem.
„A helyzet úgy körülbelül egy éve változott meg, amikor a szemétszállítás koordinálása a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt-hez került, a fővárosba. Onnan küldik ki a számlákat is a Tolna megyei fogyasztóknak és oda érkezik be a pénz is. Éppen emiatt a szekszárdi ügyfélszolgálaton a számlákkal kapcsolatos reklamációkra nem tudnak érdemben reagálni, ezt azok mondták, akik végig várták a sort. Legjobb esetben az ügyfélszolgálaton arról kap tájékoztatást az érintett milyen budapesti számot hívhat fel, de mivel az egész országban ezt a számot hívják, így kicsi az esély arra, hogy több ezres telefonszámla után is bárkivel is tud beszélni az ügyfél” – tette hozzá.
Mint megírtuk, továbbra is jelentős állami támogatásra szorul a két éve a települési hulladékszállítás ésszerűsítése címszavával alapított állami NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő, közkeletű nevén a kukaholding. A jövő évi központi költségvetés tervezetében az idei 4,2 milliárd forint után további négymilliárd szerepel a társaságnak juttatandó állami támogatás címén.
Az NHKV működése rendkívül sajátos: bár hulladékszállítást nem végez, az önkormányzati cégek által ténylegesen elvégzett munka ellenértékét az NHKV számlájára kell befizetni, amely aztán bizonyos megfontolások szerint ebből oszt vissza a helyi hulladékszállítók számára. Az indulás komoly nehézségeket hozott: közel egymilliárdos számlázási rendszerük ellenére a fogyasztók rendszertelenül, akár fél éves csúszással kapták csak kézhez csekkjeiket. A jelentős állami támogatásszükséglet pontos oka és a visszaosztás módja szintén meglehetős átláthatatlan. A társaság legutolsó, 2016-os mérlege 1,6 milliárdos veszteséget mutat.