rezsi;

FOTÓ: HÁRS KATALIN

- Megingott a rezsifeszültség

A négy-öt évvel ezelőtti „rezsiharc” során némileg visszaesett az áramszolgáltatókkal kapcsolatos elégedettség, ám azóta ismét emelkedés tapasztalható – derül ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal megrendelésére a Teleszkóp Kft. által évek óta készített felmérés tegnap közzétett tavalyi frissítéséből. Az üzleti fogyasztók hálózatba vetett hite még a lakosságénál is jobban csökkent. A háztartások 90 százaléka továbbra is drágállja az áramot, ám ugyanennyien tartják azt - a drágasága mellett - értékarányosnak.

Bár az elégedettség a legtöbb területen magas és emelkedik, a lakosság körében visszaesést tapasztaltak például az üzemszüneti tájékoztatás, a részszámla változtathatósága, a számla érkezése, az elszámolás módja, a hálózati hibák és a hosszú feszültségkimaradások terén. Rövid üzemszünetet a megkérdezettek 39 százaléka, hosszabbat 31 százalék, hálózati hibát 9 százalék észlelt, de 58 százalék ezt nem jelentette. Feszültségingadozást 19 százalék tapasztalt. A hálózati cégek között a legtöbb mutató az E.ON Dél-dunántúlinál, az áramszolgáltatók sorában pedig az Elműnél romlott.