A teljes híd 37 elemből áll majd, ezek összsúlya 5400 tonna. A hídszerkezet egypilonos, ferdekábeles híd, acél pályalemezzel. A 600 méter hosszú hídon kétszer egysávos főút vezet majd át a Duna felett, kerékpárutat, gyalogos járdát, közvilágítást is kialakítanak. Az útpálya részeit az összeállítás után egy időre Szlovákia irányba tolják el, így párhuzamosan építhetik a hidat tartó pilont, amely 2400 tonnás és közel 95 méter magas lesz.
Az átadást 2019 végére tervezik. A beruházásnak köszönhetően közvetlen teherforgalmi kapcsolat jön létre Komáromnál Magyarország és Szlovákia között. Jelenleg a kamionok korlátozás nélkül Vámosszabadi felől 53, míg Parassapuszta felől 180 kilométeres kerülővel haladhatnak át a magyar és szlovák határon.
Az új átkelőt H-M Dunahíd Konzorcium építi, amelynek tagja a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. is. A kivitelezés nettó összege 91,2 millió euró, mintegy 28,6 milliárd forint, az összeg 85 százaléka uniós forrás. Ezek - mint azt az Átlátszó is bemutatja - Mészáros Lőrinc és üzletfeleinek cégei.
Az építkezés legutóbb januárban került a hírekbe, miután a szlovák oldalon meghalt egy ott dolgozó munkás. A haláleset körülményeit vizsgálva a szlovák munkabiztonsági felügyelőség súlyos hiányosságokat állapított meg: nem voltak leföldelve az építkezés mobil bódéi, hibás volt a villanyvezetékek érintésvédelme, nem voltak lefedve az építkezésen található árkok, hiányoztak az építkezésről a mentőkészülékek - mindezekért egy szlovákiai cégre 200 ezer euróig terjedő bírságot rónának ki, számolt be a Bumm.sk. Kiderült azonban az is, hogy mivel kizárólag magyar alkalmazottak magyar cégek foglalkoztatásában dolgoznak az elkerített építkezésen, ezért ott a magyar szabályozás van érvényben. Egyelőre nincs hír büntetésről.